Showing 1 - 10 of 12
Price levels and movements on gasoline and diesel markets are heavily debated among consumers, policy-makers, and competition authorities alike. In this paper, we empirically investigate how and why price levels differ across gasoline stations in Germany, using eight months of data from a novel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011301636
In diesem Beitrag werden die potenziellen Vorteile beleuchtet, die sich durch die Digitalisierung auf den Märkten für urbane Mobilität Verbrauchern und neuen Anbietern bei einer adäquaten Regulierung eröffnen. Zunächst führt der Markteintritt neuer Mobilitätsanbieter ganz grundsätzlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011319092
Deutschland hat den größten und teuersten öffentlich-rechtlichen Rundfunk der Welt. Daher ist es wenig verwunderlich, dass der öffentlich-rechtliche Rundfunk immer wieder im Mittelpunkt öffentlicher Diskussion steht. Eine wichtige Frage dabei ist, ob das duale Konzept für Hörfunk und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011372029
We use a novel data set with exact price quotes from virtually all German gasoline stations to empirically investigate how a temporary variance in local market structure - induced by restricted opening hours of specific players - affects price competition. We focus on stations selling gasoline...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011572558
Im Dezember 2013 wurde die Markttransparenzstelle für Kraftstoffe in Betrieb genommen. Jetzt stellt sich die Frage, ob die Einführung tatsächlich zu einer Intensivierung des Wettbewerbs auf dem Tankstellenmarkt beigetragen hat. Die hier vorgestellte Analyse beruht erstmals auf umfassenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012119397
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010392348
Price levels and movements on gasoline and diesel markets are heavily debated among consumers, policy-makers, and competition authorities alike. In this paper, we empirically investigate how and why price levels differ across gasoline stations in Germany, using eight months of data from a novel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010471407
Verfügen die Internetfirmen über eine marktbeherrschende Stellung und über einen vom Wettbewerb nicht mehr zu kontrollierenden Spielraum? Nach Ansicht von Justus Haucap, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, und Christiane Kehder, Helmut-Schmidt-Universität/Universität der Bundeswehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693690
[Einleitung ...] Für eine evidenzbasierte Evaluation der MTS‐K ist die Beobachtung des Tankverhaltens keineswegs unwichtig. Eine solche Evaluation, welcher sich die MTS‐K alle drei Jahre durch das Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi) unterziehen muss, findet aktuell...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011711839
We use a novel data set with exact price quotes from virtually all German gasoline stations to empirically investigate how a temporary variance in local market structure induced by restricted opening hours of specific players affects price competition. We find that, during their hours of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011712711