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High popularity and a high market value are important for a footballer's regular wage as well as advertising and sponsor contracts. Yet how can a football player improve his popularity and market value? The aim of this study is to examine whether a good performance during the 2012 European...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986562
Dies ist der 2. Jahresbericht des vor zwei Jahren gegründeten Instituts für Organisationsökonomik. Berichtszeitraum sind das Wintersemester 2011/2012 und das Sommersemester 2012. Nach einer Vorstellung des Instituts, seiner Professoren und Mitarbeiter wird über die Forschung, Lehre und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986568
Die vorliegende Studie untersucht, welche Komponenten der Dienstleistungsqualität einen Einfluss auf die Zufriedenheit und Verhaltensabsichten von Mitgliedern in deutschen Reitvereinen haben. Für diese Untersuchung wird ein Strukturgleichungsmodell aufgestellt und das Partial Least...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986572
Die Qualität einer Dienstleistung vor der Inanspruchnahme zu beurteilen, ist für Kunden nicht leicht. Dieser Beitrag untersucht mögliche Qualitätsindikatoren von Reitschulen in Deutschland und versucht, Qualitätsunterschiede zwischen Reitschulen herauszufinden. Die Daten für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986573
We examine the value of sporting success to the German population at two major sport events in 2012, the European Championships in football and the London Olympic Games. Using the contingent valuation method (CVM), this study is the first to compare the value of sporting success between two...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986578
This study examines the willingness-to-pay (WTP) and the willingness-to-work (WTW) of German riding club members for an overall quality improvement. Therefore, German riding club members were asked via an online questionnaire. As far as the author knows, this study is the first to include the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986580
Der 3. Jahresbericht des vor drei Jahren gegründeten Instituts für Organisationsökonomik informiert über das Wintersemester 2012/2013 und das Sommersemester 2013. Zuerst werden das Institut, seine Professoren und Mitarbeiter vorgestellt, dann wird über die Forschung, Lehre und Weiteres des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986585
The discussion about the impact of physical attractiveness on popularity of competitive athletes has received much attention from scholars as well as from media around the world. We provide new insights to this debate by estimating correlation-coefficients and regression-models to test whether...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986586
Dieser Jahresbericht informiert über das Institut für Organisationsökonomik im Wintersemester 2010/2011 und Sommersemester 2011. Zuerst werden das Institut für Organisationsökonomik, seine Professoren und Mitarbeiter vorgestellt. Danach wird über die Forschung, Lehre und Weiteres des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009372143
This study examines whether there is a relationship between physical attractiveness of professional female tennis players ranked in the top 100 of the tennis world ranking in 2011 and their sporting success in terms of earned prize money and winning probabilities. OLS-regressions reveal a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011123700