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In this paper we explore how knowledge brokers – specialised design and engineeringcompanies offering services to clients in diverse industries – use analogies for productdevelopment. Our research is based on interviews with project leaders of 13 knowledgebrokering companies. The interviews...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867090
Manufacturers usually benefit by dividing their innovation processes into distinct phases inorder to ensure that the development activities are performed efficiently in an appropriatesequence [1]. Users usually do not apply such structured processes. They follow a moreintuition-driven approach....
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Analogies can trigger breakthrough ideas in new product development. Numerous examples demonstratethat substantial innovations often result from transferring problem solutions from one industry ordomain to another. For instance, the designers of the new running shoe generation of Nike,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867114
„Kundenorientierung ist entscheidend für den Innovationserfolg!“ Obwohl dem Wissenschaftler und Praktiker in der Marktforschung grundsätzlich zustimmen dürften, ist mit der konsequenten Ausrichtung auf die Kundenbedürfnisse gleichzeitig der Nachteil einer konservativen Innovationspolitik...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867165
In der einschlägigen Literatur wird in der Regel das Bild stark formalisierter und methodengestützter Innovationsprozesse aufgezeichnet, das primär für große Unternehmen zutreffend erscheint. Inwieweit sich diese Vorstellung auch auf Organisationen geringerer Größe übertragen lässt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867366
We report on a survey of the innovation activities and characteristics of 153 users of outdoor-related consumer products. We find a high level of innovation by these consumers. Thirty-seven percent report that they have developed ideas for new or improved products, and more than 9% report...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867364
Close orientation with the market is essential for innovation success! Although both academics and market research practitioners would generally agree with this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646535
Kundenorientierung ist entscheidend für den Innovationserfolg!; Obwohl dem Wissenschaftler und Praktiker in der Marktforschung grundsätzlich zustimmen dürften, ist mit der konsequenten Ausrichtung auf die Kundenbedürfnisse gleichzeitig der Nachteil einer konservativen Innovationspolitik...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646538
In der einschlägigen Literatur wird in der Regel das Bild stark formalisierter und methodengestützter Innovationsprozesse aufgezeichnet, das primär für große Unternehmen zutreffend erscheint. Inwieweit sich diese Vorstellung auch auf Organisationen geringerer Größe übertragen lässt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646553
Manufacturers usually benefit by dividing their innovation processes into distinct phases in order to ensure that the development activities are performed efficiently in an appropriate sequence. Users usually do not apply such structured processes. They follow a more intuition-driven approach....
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