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This paper analyses the extent of inter-format retail competition between supermarkets, discounters and drugstores in Germany, using data from the German market for diapers. We estimate a random coefficient logit model at the individual household level. Based on consumer substitution patterns,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010227408
Research on bargaining power in vertical relationships is scarce. It remains particularly unclear which factors drive bargaining power between the two negotiating parties in a vertical structure. We use a demand model where the consumer demand determines the total pie of industry profits....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010228587
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010249024
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009777839
Der vorliegende Beitrag befasst sich mit aktuellen Wettbewerbsproblemen im deutschen Lebensmitteleinzelhandel. Im Mittelpunkt der Analyse stehen der zunehmende Konzentrationsprozess und seine Determinanten. Darauf aufbauend diskutieren wir Aspekte der Marktabgrenzung insbesondere im Hinblick auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010210425
Der vorliegende Beitrag trägt einige empirische Belege zum Verhältnis von wirtschaftspolitischer Beratung und ökonomischer (Spitzen-)Forschung in Deutschland zusammen, um die fortwährende Debatte über dieses Verhältnis mit einer - wenn auch nur etwas - breiteren Datenbasis zu versehen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009719680
This paper provides an empirical analysis how tariff diversity affects broadband uptake, utilizing a new data set with 1497 fixed-line and 2158 mobile broadband tariffs from 91 countries across the globe. An instrumental variable approach is applied to estimate the demand for fixed broadband...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010395762
This paper provides an empirical analysis how tariff diversity affects fixed-line broadband uptake, utilizing a new data set with 1497 fixed-line and 2158 mobile broadband tariffs from 91 countries across the globe. An instrumental variable approach is applied to estimate demand, controlling for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010387810
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008934274