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This paper analyses the effects of minimum wages on competition in the German roofing sector. The case is particularly interesting since this sector is faced with a uniform minimum wage despite significant regional disparities in productivity and wages. As a control industry we take the plumbing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013096209
There is ample evidence that user-producer interaction is an important factor for successful innovations. It is often claimed that user-producer interaction is most effcient in close proximity. On the other hand, innovations are a major determinant for the export performance of firms. Does this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297302
This paper investigates the drivers and the effects of the internationalisation of innovation activities in SMEs based on a large data set of German firms covering the period 2002-2007. We look at different stages of the innovation process (R&D, design, production and sales of new products, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298045
This paper investigates the impact of in-house R&D and innovation management practices on innovation success in small and medium-sized firms (SMEs). While there is little doubt about the significance of technology competence for generating successful innovations, inhouse R&D activities may be a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298668
This paper investigates the drivers and effects of the internationalisation of innovation activities in SMEs based on a large data set of German firms covering the period 2002-2007. We look at different stages of the innovation process (R&D, design, production and sales of new products, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298676
This paper analyses the relationship between past innovation output, competition, and future innovation input in a dynamic econometric setting. We distinguish two dimensions of competition that correspond to the concepts of product substitutability and entry barriers due to fixed costs. Based on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300512
Erfolgreiche Unternehmen steigern durch ein erkennbares Innovationsprofil die Alleinstellung und Unverwechselbarkeit am Markt. Dadurch erhöhen sie nicht nur ihren Bekanntheitsgrad und das Image, sondern können sich auch auf gesättigten Märkten behaupten und finden Zugang zu internationalen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300956
Lead Märkte sind regionale Märkte, auf denen in engem Zusammenspiel von Herstellern und lokalen Nutzern Innovationen eingeführt und weiterentwickelt werden, die sich später als international erfolgreich erweisen. Bei ihrem internationalen Siegeszug setzen sie sich gegen alternative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300963
Produktneuheiten; Investition in neue Verfahren; Verkauf neuer Produkte. Für Unternehmen, die in Deutschland Innovationsaktivitäten … aus Deutschland sind auch im Ausland innovativ tätig. Während 14 % ausschließlich über den Verkauf von Produktneuheiten an … Investitionen in neue Verfahren finden seltener an Auslandsstandorten statt. Von allen Unternehmen mit FuEAktivitäten in Deutschland …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300967
Das Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (ZEW) erhebt seit 1993 jährlich die Innovationsaktivitäten der deutschen Wirtschaft durch. Die Erhebungen finden im Auftrag des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF) statt und sind als ein Panel konzipiert (Mannheimer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300971