Showing 1 - 10 of 33
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013263814
Der Beitrag analysiert die internationalen Produktionsverlagerungen und Investitionsverflechtungen in der Automobilindustrie, um die These zu überprüfen, dass es selbst bei der Herstellung relativ wissensund technologieintensiver Güter zu einem nachdrängenden Wettbewerb aus Ländern mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265463
Even though the automobile industry is technologically advanced, the increasing integration of low-income countries into the global division of labor has put competitive pressure on traditional automobile producing countries. New end-producers emerged in Asia, Latin America as well as Southern...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265517
Die Produktion von Automobilen sowie von Komponenten und Teilen ist weiterhin auf die Triade fortgeschrittener Industrieländer konzentriert. Dies sollte aber nicht darüber hinwegtäuschen, dass auch in der deutschen Automobilindustrie ein intensiver "Wettbewerb von unten" herrscht, der zwei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692149
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313731
The paper raises the proposition that Central Europe?s integration into the international division of labour has added significantly to competitive pressure in the German automobile industry. Based on production and trade data, we trace two dimensions of competitive pressure: relocation of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313754
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313801
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313886
Die Produktion von Automobilen sowie von Komponenten und Teilen ist weiterhin auf die Triade fortgeschrittener Industrieländer konzentriert. Dies sollte aber nicht darüber hinwegtäuschen, dass auch in der deutschen Automobilindustrie ein intensiver "Wettbewerb von unten" herrscht, der zwei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010314224
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010317722