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Bisherige Untersuchungen zur Bedeutung des Besuchs einer Kindertageseinrichtung (Kita) für die kindliche Entwicklung analysieren vorrangig den Einfluss quantitativer Aspekte (beispielsweise des Platzangebots). Wichtig sind aber auch qualitative Aspekte, die aktuell im Zug des Kita-Ausbaus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352793
Most literature on the relationship between childcare availability and maternal labour force participation examines childcare for preschool aged children. Yet families must continue to arrange childcare once their children enter primary school, particularly in countries where the school day ends...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011567642
Die Erwerbsbeteiligung von Müttern ist in Deutschland im Vergleich zu anderen OECD-Ländern noch immer gering. Im Mittelpunkt stand bisher meist die Betreuung von Kindern im Kita-Alter. Doch der Betreuungsbedarf endet nicht mit der Einschulung eines Kindes. Der vorliegende Bericht untersucht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011575785
Sprachliche Fähigkeiten unterscheiden sich bei Kindern im Alter von vier bis fünf Jahren mitunter deutlich nach der Bildung der Eltern. Die meisten bisherigen Studien - und damit auch viele bildungspolitische Maßnahmen - orientierten sich mit Blick auf die Sprachkompetenzwerte am Durchschnitt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012016343
Although universal childcare has become an essential tool to support child development, few economic studies analyze its effects on non-cognitive skills and little is known about causal effects on these skills in the long run. In this paper we go beyond short run analyses and examine the long...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012038147
This paper uses propensity score methods to analyse the effect of involuntary maternal job loss on children's non-cognitive skills. My analyses are based on a rich and nationwide random sample, the German Socio-Economic Panel Study (SOEP) that includes information about maternal job loss and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012103765
Gehen Kinder früher in eine Kindertageseinrichtung (Kita) als andere, zeigen sich noch im Jugendalter Unterschiede in den Persönlichkeitseigenschaften, die direkt mit dem Zeitpunkt des Kita-Eintritts zusammenhängen. So sind Jugendliche in Westdeutschland, die Ende der 1990er Jahre bereits mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011825826
Why are children with lower socioeconomic status (SES) substantially less likely to be enrolled in child care? We study whether barriers in the application process work against lower-SES children — the group known to benefit strongest from child care enrollment. In an RCT in Germany with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014533996
Children with lower socioeconomic status (SES) tend to benefit more from early child care, but are substantially less likely to be enrolled. We study whether reducing behavioral barriers in the application process increases enrollment in child care for lower-SES children. In our RCT in Germany...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012643599
Children with lower socioeconomic status (SES) tend to benefit more from early child care, but are substantially less likely to be enrolled. We study whether reducing behavioral barriers in the application process increases enrollment in child care for lower-SES children. In our RCT in Germany...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012657988