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Although in recent years the number of new students has been growing constantly, socio-economic differences remain an issue in the transition from school to college: those eligible for higher education whose parents do not have a college degree are less likely to take up higher education than...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010464643
Auch wenn in den vergangenen Jahren die Anzahl der Studierenden im ersten Semester immer mehr angestiegen ist, bleiben sozioökonomische Unterschiede ein Thema beim Übergang in die Hochschule: Studienberechtigte, deren Eltern kein Studium abgeschlossen haben, beginnen seltener ein Studium als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010464651
Auch wenn in den vergangenen Jahren die Anzahl der Studierenden im ersten Semester immer mehr angestiegen ist, bleiben sozioökonomische Unterschiede ein Thema beim Übergang in die Hochschule: Studienberechtigte, deren Eltern kein Studium abgeschlossen haben, beginnen seltener ein Studium als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010466310
Although in recent years the number of new students has been growing constantly, socio-economic differences remain an issue in the transition from school to college: those eligible for higher education whose parents do not have a college degree are less likely to take up higher education than...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011115514
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011703648
This paper uses propensity score methods to analyse the effect of involuntary maternal job loss on children's non-cognitive skills. My analyses are based on a rich and nationwide random sample, the German Socio-Economic Panel Study (SOEP) that includes information about maternal job loss and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012107592
Immer wieder wird die soziale Ungleichheit beim Übergang in die Hochschule thematisiert. Diese Debatte wird überwiegend aus der Perspektive der Chancengerechtigkeit geführt. Weniger diskutiert werden die ökonomische Fehlallokation von Ressourcen und die damit verbundene Ineffizienz. Dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011291746
The economic literature provides vast evidence of how public provision of day care for children below school age increases the labour force participation of mothers. The causal effect of all-day schooling in primary school on maternal supply has been examined less since morning-only schooling is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011291781
In Deutschland gab es im Jahr 2010 156 ehe- und familienbezogene Einzelmaßnahmen, für die mehr als 200 Mrd. Euro aufgewendet wurden. Es ist das Ziel der Bundesregierung, im Rahmen einer umfassenden Evaluation Erkenntnisse über die Wirkung der wichtigsten ehe- und familienorientierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332021
Bisherige Untersuchungen zur Bedeutung des Besuchs einer Kindertageseinrichtung (Kita) für die kindliche Entwicklung analysieren vorrangig den Einfluss quantitativer Aspekte (beispielsweise des Platzangebots). Wichtig sind aber auch qualitative Aspekte, die aktuell im Zug des Kita-Ausbaus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352793