Showing 1 - 10 of 57
Learning at school and university and also at the work place has become more important in the knowledge-based economy. This paper provides a critical review of recent econometric work on the determinants and impacts of training in Europe. Training has non negligible positive effects for firms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011444703
Learning at school and university and also at the work place has become more important in the knowledge-based economy. This paper provides a critical review of recent econometric work on the determinants and impacts of training in Europe. Training has non negligible positive effects for firms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428327
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000682603
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001379034
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000668400
The paper analyses the theoretical and empirical relationship between employment, skill structure and innovation in East and West German manufacturing firms. The econometric part builds on firm data from the Mannheim Innovation Panel 1993, 1994 and 1995. In the German industrial sector,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011440719
Für die Bundesrepublik und insbesondere für Baden-Württemberg mit seiner hohen Industriedichte und dem großen Anteil innovativer Unternehmen ist das Verständnis der wirtschaftlichen Zusammenhänge zwischen Beschäftigung, Qualifikation und technischem Fortschritt von zentraler Bedeutung....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011621434
In Deutschland werden vielfach hohe Anforderungen an die berufliche Qualifikation von Existenzgründern gestellt. Im Handwerk, aber auch in bestimmten freiberuflich organisierten Tätigkeitsbereichen sind Existenzgründungen nur mit einem qualifizierten Berufsabschluß möglich. Darüber hinaus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011442433
Investitionen in Weiterbildung werden typischerweise durch die erwartete Zunahme individueller Fähigkeiten motiviert. In dieser Arbeit wird untersucht, von welchen sozio-ökonomischen und beruflichen Merkmalen die Teilnahme an formeller und informeller beruflicher Weiterbildung abhängt, und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011443509
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001468616