Showing 1 - 10 of 168
This paper investigates the role of early life adversity and home resources in terms of competence formation and school achievement based on data from an epidemiological cohort study following 364 children from birth to adolescence. Results indicate that organic and psychosocial risks present in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010339997
This paper investigates the role of early life adversity and home resources in terms of competence formation and school achievement based on data from an epidemiological cohort study following 364 children from birth to adolescence. Results indicate that organic and psychosocial risks present in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010958060
This paper investigates the role of early life adversity and home resources in terms of competence formation and school achievement based on data from an epidemiological cohort study following 364 children from birth to adolescence. Results indicate that organic and psychosocial risks present in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010329416
In dieser Studie werden auf der Basis einer Weiterentwicklung des ZEW Mikrosimulationsmodells des Abgaben- Steuer- und Transfersystems fiskalische und individuelle Nettoerträge und Renditen von Bildungsinvestitionen für junge Erwachsene bezogen auf das Jahr 2016 untersucht und mit früheren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011985357
In dieser Studie werden auf der Basis einer Weiterentwicklung des ZEW-Mikrosimulationsmodells des Abgaben- Steuer- und Transfersystems fiskalische und individuelle Nettoerträge und Renditen von Bildungsinvestitionen für junge Erwachsene bezogen auf das Jahr 2016 untersucht und mit früheren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011917545
To the best of our knowledge, this study is the first study for Germany to assess the long-term impacts of studying without graduating on three labour market outcomes (working hours, wages, and occupational prestige), and on overall life satisfaction, on the basis of a sample of employed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012163080
In dieser Studie werden auf der Basis einer Weiterentwicklung des ZEW Mikrosimulationsmodells des Abgaben- Steuer- und Transfersystems fiskalische und individuelle Nettoerträge und Renditen von Bildungsinvestitionen für junge Erwachsene bezogen auf das Jahr 2016 untersucht und mit früheren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011975536
To the best of our knowledge, this study is the first study for Germany to assess the long-term impacts of studying without graduating on three labour market outcomes (working hours, wages, and occupational prestige), and on overall life satisfaction, on the basis of a sample of employed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012162810
In dieser Studie werden auf der Basis einer Weiterentwicklung des ZEW-Mikrosimulationsmodells des Abgaben- Steuer- und Transfersystems fiskalische und individuelle Nettoerträge und Renditen von Bildungsinvestitionen für junge Erwachsene bezogen auf das Jahr 2016 untersucht und mit früheren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011916687
German Abstract: Die vorliegende Studie ist unseres Wissens die erste Studie für Deutschland, die die langfristigen Wirkungen eines Studiums ohne Abschluss auf drei Arbeitsmarktergebnisse (Arbeitszeit, Stundenlohn und berufliches Prestige) sowie auf die allgemeine Lebenszufriedenheit, basierend...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012841404