Showing 1 - 10 of 27
In diesem Beitrag untersuchen wir die nachhaltige Wohlfahrt der 100 größten kreisfreien deutschen Städte, ausgehend von einem umfassenden Wohlfahrtskonzept, das auch nicht-marktbasierende Größen enthält (Smith et al. 2001; Arrow et al. 2003; Alfsen und Greaker 2007; Dasgupta 2009; Arrow et al. 2010). Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010982862
In diesem Beitrag untersuchen wir die nachhaltige Wohlfahrt der 100 größten kreisfreien deutschen Städte, ausgehend von einem umfassenden Wohlfahrtskonzept, das auch nicht-marktbasierende Größen enthält (Smith et al. 2001; Arrow et al. 2003; Alfsen und Greaker 2007; Dasgupta 2009; Arrow et al. 2010). Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010984288
The 2030 Agenda for Sustainable Development includes a set of 17 sustainable development goals (SDG) with 169 specific targets. As such, it could be a step forward in achieving efficient governance and policies for global sustainable development. However, the current indicator framework with its...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011477132
Eine rasche Reduktion der Treibhausgasemissionen ist essentiell, wenn ambitionierter Klimaschutz erreicht werden soll. Bei der Abschätzung der dafür notwendigen Anstrengungen und der Bewertung des zukünftigen Beitrags von Technologien, die es erlauben, der Atmosphäre CO2 zu entziehen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012056189
In diesem Beitrag untersuchen wir die nachhaltige Wohlfahrt der 100 größten kreisfreien deutschen Städte, ausgehend von einem umfassenden Wohlfahrtskonzept, das auch nicht-marktbasierende Größen enthält (Smith et al. 2001; Arrow et al. 2003; Alfsen und Greaker 2007; Dasgupta 2009; Arrow et al. 2010). Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313188
The Paris Agreement has set stringent temperature targets to limit global warming to 2°C above preindustrial level, with efforts to stay well below 2°C. At the same time, its bottom-up approach with voluntary national contributions makes the implementation of these ambitious targets...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011816741
To maintain the chance of keeping the average global temperature increase below 2°C and to limit long‐term climate change, removing carbon dioxide from the atmosphere (carbon dioxide removal, CDR) is becoming increasingly necessary. We analyze optimal and cost-effective climate policies in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012312943
Increasing attention is being given to the option of engineering the climate via Solar Radiation Management (SRM) as a potential component in future climate policies. We set up a quantitative model to analyze efficient levels of SRM deployment against the climatic and economic background...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012415064
Net-zero climate policies foresee deployment of atmospheric carbon dioxide removal wit geo-logical, terrestrial, or marine carbon storage. While terrestrial and geological storage would be governed under the framework of national property rights, marine storage implies that carbon is transferred...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013284392
Engineering the climate via Solar Radiation Management (SRM) is increasingly considered as a component of future climate policies. We study the strategic incentives for countries to choose the level of SRM at different times in the future, accounting for the regionally uneven effect of SRM on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011890744