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In this paper we show that an IT-enabled suitable designof incentives improves the competitiveness of newmarketing and distribution channels like telephonebanking. Using and extending a framework developed byNault and Dexter [8] for franchising, we show that an ITenabled"ownership of customers"...
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Information technology (IT) is enabling financial services companies and particularly banking firmsto create new forms of organizations. Both globalization of markets and more rigorous regulationthroughout the European Union such as recently the implementation of the European CapitalAdequacy...
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Kundenbetreuer im beratungsorientierten Banking können ihre Arbeitszeit in kurzfristigeVerkaufsaktivitäten oder in die langfristige Pflege von Kundenbeziehungeninvestieren. Indem jeder Kunde einem Betreuer zugeordnet und die Vergütung desBetreuers an alle (auch zukünftigen) Abschlüsse...
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Die Erstellung individueller Finanzdienstleistungen ist eine Problemstellung, die zwareine große Bedeutung für die Effizienz der volkswirtschaftlichen Kapitalverwendungbesitzt, für die es aber bisher keine überzeugende Systemunterstützung gibt. In diesemBeitrag wird deshalb aufbauend auf...
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