Showing 1 - 10 of 258
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004300441
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014272984
This paper analyzes some of the elements of the new economy. What is really new is first of all the technological innovation. In economic terms what is new is a new product. The new IT product brought about by the new technology means two different things: a new device to handle data and to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011490375
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013261102
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004599213
Mehr Beschäftigung und weniger Arbeitslosigkeit kann es in einer Marktwirtschaft nur geben, wenn die Arbeitsproduktivität, die Wertschöpfung pro Beschäftigten, stärker steigt als die Löhne. Ist dagegen die Lohnzunahme größer als der Produktivitätsfortschritt, so bauen die Unternehmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294970
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295024
Mehr Beschäftigung und weniger Arbeitslosigkeit kann es in einer Marktwirtschaft nur geben, wenn die Arbeitsproduktivität, die Wertschöpfung pro Beschäftigten, real stärker steigt als die Löhne. Ist dagegen die Lohnzunahme größer als der Produktivitätsfortschritt, so bauen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295030
Produktivitätsfortschritt zur Folge. Damit kann ein paradoxes Resultat nicht ausgeschlossen werden: Der Abbau von Arbeitsplätzen in Deutschland …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295037
Locational competition is geographic competition, competition between places, between cities, between regions, and between countries. These spatial units compete with each other for the mobile production factors in factor markets, i.e., for mobile capital, for mobile technical know-how, and for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295057