Showing 1 - 10 of 49
popular in agribusiness. With this trend in mind, it seems worthwhile to take a closer look at the satisfaction of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008546423
The importance of direct marketing for high quality farm products has increased during the past few years. This paper analyses the impact of customer satisfaction and its driving forces for farmer- to-consumer direct marketing and is based on a customer survey in 33 organic and conventional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005805801
Many people view animal welfare standards in the agricultural industry as critical and some consumers would prefer to buy high welfare meat. In order to successfully introduce high welfare meat products onto the market, some important marketing decisions must be made. Due to limited shelf space...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011249607
Nach den aktuellen Erkenntnissen der nutztierwissenschaftlichen Forschung rekurriert das Verständnis von Animal Welfare auf vier Kriterien: Haltungssystem, Management, Tiergesundheit und Tierverhalten (KEELING und KJ™RNES, 2009). Es ist jedoch unklar, inwieweit sich dieses Verständnis auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011250290
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011250313
Die Neue Institutionenökonomie wird in der agrarökonomischen Forschung häufig als Erklärung dafür herangezogen, dass Landwirte in Genossenschaftsmolkereien auf die Maximierung des Auszahlungspreises fokussiert sind und daher strategische Investitionen ablehnen. Da die Molkereien auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326503
Aktuellen Beobachtungen im deutschen Lebensmitteleinzelhandel (LEH) zufolge treten die Handelsunternehmen mit der Einführung von Premiumhandelsmarken bzw. Genusshandels-marken (als sehr jungen Premiumhandelsmarkentyp) in direkte Konkurrenz zu entsprechen-den Herstellermarken und stellen Themen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326514
critical towards agricultural and food related issues. This two-sided development between society and agribusiness will be …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008741296
Im Zuge der Energiewende treten immer mehr Bioenergieanlagenbetreiber an Landwirte heran, um ihren Biomassebedarf langfristig vertraglich abzusichern. Sie verfügen jedoch nur über wenig Erfahrung bezüglich Vertragsmotivationen von Landwirten. Vor diesem Hintergrund wird auf Basis einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069529
Although the organic food sector has been the subject of research for around 20 years, little is known about consumer behaviour when comparing developed and emerging organic food markets using causal research models. Thus, by developing a behavioural model based on the Theory of Planned...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069599