Showing 1 - 10 of 457
Mit einem Paneldatensatz für sämtliche niedersächsischen Industriebetriebe der Jahre 1995 bis 2002 werden drei Hypothesen aus dem Modell von Hopenhayn (Econometrica 1992) getestet: (H1) Firmen, die in der Periode t aus dem Markt ausscheiden, waren in der Periode t-1 weniger produktiv als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003316682
Mit Paneldaten für sämtliche niedersächsischen Industriebetriebe der Jahre 1995 bis 2002 werden drei Hypothesen aus dem Modell von Hopenhayn (Econometrica 1992) getestet: (H1) Firmen, die in der Periode t aus dem Markt ausscheiden, waren in der Periode t-1 weniger produktiv als Firmen, die in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003628476
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001440281
This paper contributes to empirical research in entrepreneurship by focusing on the link between two stylized facts that emerged from a number of studies for Germany and other countries: Entry rates differ between regions, and the propensity to become an entrepreneur is influenced by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011414681
Dieser Beitrag untersucht mit Daten aus dem Regionalen Entrepreneurship Monitor (REM) - einer repräsentativen Bevölkerungsbefragung in zehn deutschen Raumordnungsregionen - die Frage, ob neben persönlichen Charakteristika und Einstellungen auch Merkmale der Region die individuelle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002583017
This paper contributes to empirical research in entrepreneurship by focusing on the link between two stylized facts that emerged from a number of studies for Germany and other countries: Entry rates differ between regions, and the propensity to become an entrepreneur is influenced by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013320216
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013268894
This paper contributes to empirical research in entrepreneurship by focusing on the link between two stylized facts that emerged from a number of studies for Germany and other countries: Entry rates differ between regions, and the propensity to become an entrepreneur is influenced by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013357716
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001435693
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002832174