Showing 1 - 10 of 46
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000554051
Although comprehensive data from official statistics on new firm formation and entrepreneurs starting a new business are lacking in Germany, we know from empirical studies that entry rates differ between regions, and that the propensity to become an entrepreneur is influenced by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011411296
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001647483
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001905408
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002041875
Dieser Aufsatz nutzt geheime Einzeldaten aus amtlichen Erhebungen in niedersächsischen Industriebetrieben, um einen Blick hinter die Kulissen des Exportbooms zu werfen. Hierbei zeigt sich eine ausgeprägte Heterogenität der Exportdynamik zwischen Betrieben innerhalb einer Hauptgruppe,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001629161
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001685473
Die Gründung eines Unternehmens ist ein Prozess, der damit beginnt, dass jemand Zeit und andere Ressourcen aufwendet, um die Entstehung einer neuen wirtschaftsaktiven Einheit "auf die Schiene zu setzen". Tut er dies (allein oder mit anderen) auf eigene Rechnung - und nicht als Teil seiner...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002248620
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001599957
Using a large recent representative sample of the adult German population this paper demonstrates that nascent necessity and nascent opportunity entrepreneurs are different with respect to some of the characteristics and attitudes considered to be important for becoming a nascent entrepreneur,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003317999