Showing 1 - 10 of 335
Die Prognose von makroökonomischen Zeitreihen steht häufig vor dem Problem, dass die verwendeten Indikatoren und die Zielzeitreihe in verschiedenen Frequenzen vorliegen. So ist das Bruttoinlandsprodukt nur auf Quartalsbasis verfügbar, während die meisten Indikatoren, wie z.B. das ifo...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003900259
Die Einschätzung und Vorhersage der gesamtwirtschaftlichen Situation im laufenden und im folgenden Quartal ist eine der zentralen Aufgaben der Konjunkturprognose. Das ifo Institut stützt sich bei seiner Kurzfristprognose des Bruttoinlandsprodukts auf den dreistufigen IFOCAST-Ansatz. In der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003908168
leading indicators and time series. In a case study for Germany we forecast four possible representations of industrial …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008858928
leading indicators and time series. In a case study for Germany, we forecast two possible representations of industrial …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003981979
to the fit. Using data for the United States, the euro area and Germany, we assess the performance of boosting when …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009721997
German states (the Free State of Saxony and Baden-Wuerttemberg) and Eastern Germany for the period from 1997 to 2013, in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011557750
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010424821
to the fit. Using data for the United States, the euro area and Germany, we assess the performance of boosting when …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010491104
Der Bereich Dienstleistungen macht mehr als 70% der deutschen Bruttowertschöpfung aus, jedoch ist die Konjunkturanalyse und -prognose in diesem Wirtschaftsbereich noch sehr unterentwickelt. Ein Blick in die Literatur zeigt, dass die Forschung hier noch am Anfang steht und sich bisher diesem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009385465
This paper looks into the 'fine print' of boosting for economic forecasting. By using German industrial production for the period from 1996 to 2014 and a data set consisting of 175 monthly indicators, we evaluate which indicators get selected by the boosting algorithm over time and four...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011411839