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This paper extends the standard Hotelling model with quadratic transport costs to the multi-firm case. Considering locational equilibria we show that neither holds the Principle of Maximum Differentiation - as in the duopoly model - nor does the Principle of Minimum Differentiation - as in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841039
Since the 1950s our modern society has been in a stage of transformation. The grounds of economic action have been changed due to radical technological transformation in microelectronics, biotechnology, and the development of new manufacturing as well as socio-cultural changes. (...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845192
The survey assessed senior managers' views of and experiences with the innovation-to-cash process.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845326
Die Branche ist gefordert. Kreative, flexible und finanzierbare Lösungen sind nötiger denn je. Dieser Beitrag verdeutlicht, dass strategische Wertschöpfungspartnerschaften und strategische Versicherungsnetzwerke derartige Lösungen offerieren können und den beteiligten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846339
man dann von Unternehmen, die es verstanden haben,ihr Innovationsmanagement besonders erfolgreich umzusetzen und deren …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870521
Sie möchten Ihr Unternehmen im Europäischen Kontext im Bereich Innovationsmanagementonline und dabei methodisch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870532
In this paper, we open up the black box that has been the introduction of open practices into firms’ commercial R&D strategies. Most of the existing research on the phenomenon of open innovation focuses on its interorganizational aspects. In contrast, the effect that the opening of boundaries...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870618
Grundsätzlich können sich Unternehmen für drei Strategien entscheiden,um nachhaltig zu wachsen: Konzentration auf den …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008939869
Für die Auswahl geeigneter Wachstumsstrategien ist zuerst eine objektiveAnalyse des eigenen Unternehmens sowie der Wettbewerbssituationin der eigenen Branche und gegebenenfalls in angrenzenden Branchenerforderlich. Dazu dient beispielsweise ein Benchmarking mit Kennzahlen.Einen ersten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009004992
This paper examines the determinants of young innovative companies’ (YICs) R&D activitiestaking into account the autoregressive nature of innovation. Using a large longitudinal datasetcomprising Spanish manufacturing firms over the period 1990-2008, we find that previousR&D experience is a...
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