Showing 1 - 10 of 51
Alle wollen eine bessere Nährwert-Kennzeichnung.Darüber gibt es keinerlei Dissens. Auch dieLebensmittelindustrie sieht das Unwohlsein derVerbraucher und ist bemüht, das Vertrauen derKonsumenten in Lebensmittelprodukte zurückzugewinnen.Der Teufel steckt im Detail. Als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867711
Seth Godin geht in seinem neuesten Buch wieder auf die Möglichkeiten der Mundwerbung im Internet ein. Seine These lautet, dass allein aus Gründen der Kosteneffizienz zukünftig immer weniger Massenbotschaften an potenzielle Kunden gesendet werden. Vielmehr bestehe die Aufgabe des Marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840619
, Durchführung und Steuerung von Kundendialogen und somit für das Beziehungsmanagement. Sowohl in der Werbung als auch im Rahmen der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840984
. Hauptanwendungsgebiete sind Werbung, Verkauf und Service. Die Charakteristika des Internet wie Aktualität, Globalität, Multimedialität …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840986
This paper is concerned with the degree of efficiency in brand advertising in the German car industry that can be … observed and how such inefficiency can be explained. Brand advertising budgets from 35 car manufacturers in the German market … from 1998-2001 form the basis for estimating brand advertising inefficiency with regard to brand consideration. For that …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844477
multiple, media-specific brand advertising expenditures of 21 car makers in the German car market for the years 1998-2001 and … the resulting advertising effects. The analysis shows that DEA on the basis of a constant return to scales model …, principal component analysis and the naïve model, produce almost identical results in terms of the overall advertising …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844478
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855380
of interrelated topics, including: - advertising - brands and branding - competitive strategy - consumer behaviour …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858783
In modernen Gesellschaften ist es nahezu unmöglich, einen Tag ohne Werbung zu erleben.Aus Sicht der werbenden … auf den Aktionsparameter Werbung in Blick genommen werden sollten. Dennneben dem Preis ist Werbung ein weiterer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005859396
This paper examines the economic organization of the trans-Saharan slave trade between the fourteenth and the nineteenth centuries on those routes that moved slaves from Sudanic Africa via entrepôts in the Sahel and Sahara to the Maghrib. The commercial framework of this trade was integrated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870829