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Vorliegende Dissertation klärt zum einen, welche Faktorendas Verhalten von Individuen in Organisationen bestimmen. Darauf aufbauend werden die Organisationsstrukturen von kirchlichen Wohlfahrtsverbänden betrachtet und unter Motivationsaspekten beurteilt. Weiterhin werden Empfehlungen für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847942
This study explores the information content of HML and SMB by linking the Fama-French factors toshocks in the state variables which predict future investment opportunities. It shows that the HMLfactor contains information about shocks to default spread. Moreover, the Fama-French modelexplains...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870637
In der Wirtschaft wird noch häufig ein Mythos von Rationalität aufrecht erhalten, demgemäß sich Prozesse des Handelns und Entscheidens in Unternehmen ausschließlich an Kriterien der Zweckrationalität orientieren - und dies obwohl in der Organisationsforschung schon seit Jahrzehnten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871082
Die Auseinandersetzung mit der Frage, was als der rote Faden in der Arbeit des Controllers(Weber/Schäffer 1999a, S. 30) anzusehen ist, gehört seit jeher zu den zentralen Problemstellungender Controlling-Forschung. Diesbezüglich haben Jürgen Weber und Utz Schäffervor nunmehr fünf Jahren den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005859007
In the data, individual prices change frequently and by large amounts. In standardsticky price models, frequent and large price changes imply a fast response of the aggregate price level to nominal shocks. This paper presents a model in which price setting firms optimally decide what to observe,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861972
Es gibt eine wachsende Literatur zur ”verhaltensorientierten“bzw. ”psychologischen“ Spieltheorie. Die meisten dieser Ansätze beziehen verschiedeneVorstellungen von Fairness, Ungleichheitsaversion oder andere intrinsischeMotive in die Nutzenfunktion ein, um empirisch beobachtbare...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870773
We revisit the economic models of social learning by assuming that individuals update theirbeliefs in a non-Bayesian way. Individuals either overweigh or underweigh (in Bayesian terms)their private information relative to the public information revealed by the decisions of othersand each...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022165
Behavioral (e.g. consumption) patterns of boundedly rational agents can lead these agents intolearning dynamics that appear to be “wasteful” in terms of well-being or welfare. Within settingsdisplaying preference endogeneity, it is however still unclear how to conceptualize well-being.This...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138615
This paper lays out an evolutionary theory for the cognitive foundations and cultural emergenceof the extravagant … selection to build a theory for howand why seemingly costly displays influence the cognitive processes associated with …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865916
aspects have only been inadequately addressed in development theory. This paperargues that social-cognitive vicarious learning …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866006