Showing 1 - 10 of 10
College-educated workers are twice as likely as high school graduates to make lasting long-distance moves, but little is known about the role of college itself in determining geographic mobility. Unobservable characteristics related to selection into college might also drive the relationship...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005860227
Der Übergang von der Schule in Ausbildung undBeschäftigung stellt heute für immer mehr Jugendliche ein Problem dar. Obwohl eine dualeAusbildung bei ihnen hohe Attraktivität besitzt, gelingt vielen der direkte Zugang nicht. Der gemeinsame Workshop „Politische Gestaltung des kommunalen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866379
Berufsbildung. Dabei werden drei Fälle unterschieden: Fachliche Spezialisierung mit einem Berufsbildungsschritt, fachliche …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868444
Die Bildungsfunktionen in der deutschen Stahlindustrie unterliegen gerade in den letzten Jahren tiefgreifenden Veränderungen. Die Stärkung der Kernkompetenzen hat in allen Unternehmen zur Folge, daß besonders sogenannte überbetriebliche Funktionen auf den Prüfstand gestellt werden. Ihr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005850433
[...]Like the other countries examined, the United Kingdomadopted inflation targets after a successful disinflation.Unlike these countries, however, the UnitedKingdom took this step in the aftermath of a foreignexchange rate crisis in order to restore a nominalanchor and to lock in past...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870264
A one-to-one link is developed between overlapping sub-regional entities using geographi-cal tools newly available to the Economic Research Community. The aim of this project is tocreate a database exploiting the geographical variation in publicly available data, in order tobetter control for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868518
Vorliegendes Arbeitspapier stellt das angelsächsische Board-Modell am Beispiel Großbritannien vor.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846199
This paper pinpoints the development of the Commission's policy on rail infrastructure charges through to Directive 2001/14.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847814
This paper emphasizes the elements of good practice, which are important to the implementation of road user charging concerning the process of the implementation of travel plans.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847836