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This paper analyzes the determinants of alternative automobile fuel regulation and developmentsupport with a particular focus on methanol fuel. We find that embedded interests, bureaucraticreforms, and political circumstances in the Chinese national, provincial, and municipalgovernments have all...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008695282
This report assesses the key drivers, environmental pressures and some impacts from the production and consumption of energy, taking into account the main objectives of the European policy on energy and environment including: security of supply, competitiveness, increased energy efficiency and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009635852
Eine nachhaltige Energiepolitik kann nur dann erfolgreich implementiert werden, wenn auch Kinderund Jugendliche der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865417
Mit dem nachfolgenden Bericht wird eine Studie des Instituts für Zukunftsstudien undTechnologiebewertung (IZT) im Auftrag des Berliner Gasversorgers GASAGdokumentiert, in der es um die Standortbestimmung und die zukunftsweisendeOrientierung des Unternehmens vor dem Hintergrund der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865874
Der vorliegende Bericht wurde vom Beirat derCOORETEC-Initiative des BMWi verfasst. Er beschreibtden gegenwärtigen Stand von Forschung und Ent -wicklung CO2-emissionsarmer Kraftwerkstechno lo -gien und gibt Empfehlungen für die künftige Aus -gestaltung der FuE-Initiative COORETEC.Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866082
Spätestens seit den Diskussionen um die „Grenzen des Wachstums“ ausgelöst durch denMeadows-Report (Meadows 1973) des Club of Rome ist allgemein bekannt, dass derLebensstil der westlichen Gesellschaften wesentlich auf der Versorgung mit preiswertenendlichen fossilen Energieträgern, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869035
This paper deals with the relation between the term structure of rents and future spot rents.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843395
This paper pinpoints the development of the Commission's policy on rail infrastructure charges through to Directive 2001/14.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847814
Since 1988, Sweden’s railways have been vertically separated with (private or public) train operators paying for the use of government-owned railway infrastructure. The present paper scrutinizes today’s charging regime ...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847815