//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~source:"als-doc"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Primena propisa o cenama za pr...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 1 applied filter
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Preispolitik
48
pricing policy
48
Preisbildung
6
pricing
6
Marketing
5
marketing
5
Verbraucherverhalten
4
Deckungsbeitrag
2
Electronic Commerce
2
Kosten
2
Lebensmittelindustrie
2
Marktmacht
2
Marktstruktur
2
Preis
2
Preisdiskriminierung
2
Produktpolitik
2
Rabatt
2
Telekommunikation
2
Verbraucher
2
Wirtschaftliche Entwicklung
2
contribution margin
2
food industry
2
nmarket power
2
telecommunication
2
Agrarpolitik
1
Altersversorgung
1
Arbeitszeitkonto
1
Arzneimittel
1
Asset-backed security
1
Auswahlverfahren
1
Autobahn
1
Befragung
1
Bestellmenge
1
Bio-Produkt
1
Briefmarkt
1
Consumer acceptance
1
Convertible Bond
1
Customer relationship management
1
Default Correlations
1
Derivat <Wertpapier>
1
more ...
less ...
Online availability
All
Free
22
Type of publication
All
Book / Working Paper
42
Article
6
Language
All
English
27
German
21
Author
All
Fritz, Wolfgang
2
Krämer, Jan
2
Wiewiorra, Lukas
2
Allen, Robert C.
1
Ammann, Manuel
1
Baldauf, Artur
1
Bateman, Victoria N.
1
Behrens, Andreas
1
Berger, Wolfram
1
Beyer, Andreas
1
Bieker, Kai Jürgen
1
Bilstein, Frank
1
Bormann, René
1
Bruhn, Maike
1
Brändli, Christian
1
Carlsson, Mikael
1
Carstensen, Vivian
1
Cowan, Simon
1
Deaton, Angus
1
Dockner, Engelbert J.
1
Drescher, Larissa Sabrina
1
Engelmann, Sabine
1
Entrop, Oliver
1
Fender, Ingo
1
Fleps, Hariet
1
Gaspar, Vitor
1
Gedenk, Karen
1
Gehrmann, Michael
1
Gerberding, Christina
1
Hagenhoff, Svenja
1
Hofmann, Annette
1
Holzapfel, Helmut
1
Horgby, Per-Johan
1
Hruschka, Harald
1
Issing, Otmar
1
Jedrowiak, Julia
1
Jungbluth, Marion
1
Kania, Helga
1
Katayama, Munechika
1
Kim, Kwang Hwan
1
more ...
less ...
Institution
All
University <Oxford> / Department of Economics
4
Institut für Informationswirtschaft und -management <Karlsruhe>
2
Technische Universität Braunschweig / Institut für Marketing
2
Volkswirtschaftliches Forschungszentrum <Frankfurt, Main>
2
European Central Bank
1
Federal Reserve Bank <New York, NY>
1
Fernuniversität <Hagen> / Fakultät für Wirtschaftswissenschaft
1
Friedrich-Ebert-Stiftung / Abteilung Wirtschafts- und Sozialpolitik
1
Institut für Versicherungsbetriebslehre <Hamburg>
1
Institut für Volkswirtschaftslehre <Ilmenau>
1
Institut für Wirtschaftsinformatik <Göttingen> / Professur für Anwendungssysteme und E-Business
1
Lehrstuhl für ABWL, Finanzierung und Bankbetriebslehre <Eichstätt-Ingolstadt>
1
London School of Economics and Political Science
1
Louisiana State University <Baton Rouge, La.> / E. J. Ourso College of Business
1
Max-Planck-Institut für Ökonomik <Jena>
1
National Bureau of Economic Research <Cambridge, Mass.>
1
Technische Universität <München> / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
1
Technische Universität <München> / Professur für Betriebswirtschafslehre, Lebensmittel- und Brauindustrie
1
Universität <Basel>
1
Universität <Berlin, Humboldt-Universität> / Landwirtschaftlich-Gärtnerische Fakultät
1
Universität <Duisburg-Essen> / Lehrstuhl für E-Business und E-Entrepreneurship
1
Universität <Essen> / Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Marketing und Handel
1
Universität <Jena> / Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
1
WHU - Otto Beisheim School of Management <Vallendar>
1
Wissenschaftliches Institut für Infrastruktur und Kommunikationsdienste <Honnef>
1
more ...
less ...
Published in...
All
DISCUSSION PAPER SERIES
4
University of Oxford - Deparment of Economics - Working Paper Series
4
Working Paper
4
Diskussionspapier
3
AP
2
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät, Lehrstuhl für Statistik und Ökonometrie, Prof. Dr. Ingo Klein - Publikationen
2
Institut für Informationswirtschaft und -management - Publikationen
2
Technische Universität Braunschweig - Institut für Marketing - Arbeitsberichte
2
Universität Hannover - Forschungsstelle für Gesundheitsökonomie und Gesundheitssystemforschung - Diskussionspapiere
2
Universität zu Köln - Seminar für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre, Handel und Distribution - Arbeitspapiere
2
WWZ - Deparment of Finance - Publications
2
Wirtschaftsuniversität Wien - Forschungsbezogene elektronische Publikationen
2
Working papers published in 2009
2
ASTIN Bulletin
1
Absatzwirtschaft, Ausgabe 11/2000, S.62-68
1
Berichte aus dem Weltwirtschaftlichen Colloqium der Universität Bremen ; 93 (2004)
1
Casualty Actuarial Society - Publications - Astin Bulletin
1
Competence Site - Weitere Artikel zum Thema Marketing
1
Core Competences in Publishing & Information Services (APE Pre-Conference), Berlin, 18.1.2010.
1
Deutsche Bundesbank - Forschungszentrum - Diskussionspapiere 2009
1
Deutsche Bundesbank - Forschungszentrum -Diskussionspapiere 2009
1
Discussion Paper
1
Discussion Papers "Consumer Affairs/ Consumer Science"
1
Discussion Papers on Entrepreneurship, Growth and Public Policy
1
Diskussionpapier
1
Diskussionsbeitrag
1
Diskussionsbeitrag Nr. 09/1
1
Diskussionsbeitragsreihe "Marketing und Management in der Lebensmittelbranche"
1
Diskussionspapier 43/2002
1
Diskussionspapiere aus dem Institut für Volkswirtschaftslehre der Technischen Universität Ilmenau
1
ECB Working Paper Series No 1056, May 2009
1
ECB Working Paper Series No. 1083, August 2009
1
European Journal of Innovation Management - Volume 3 - Number 1 - 2000 - pp. 7-14
1
Europäische Kommission - Imprint Europe
1
FRBNY ECONOMIC POLICY REVIEW / APRIL 1999, 41-54
1
Fern Universität - Fakultät Wirtschaftswissenschaft - Diskussionsbeiträge
1
Friedrich-Ebert-Stiftung Wiso-Diskurs
1
Friedrich-Schiller-Universität Jena - Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät - Working Paper Series A
1
HUMBOLDT-UNIVERSITÄT ZU BERLIN - Landwirtschaftlich-Gärtnerische Fakultät - Working Paper des Instituts
1
Hamburger Zentrum für Versicherungswissenschaft - Working Papers on Risk and Insurance
1
more ...
less ...
Source
All
USB Cologne (business full texts)
ECONIS (ZBW)
44,053
USB Cologne (EcoSocSci)
494
RePEc
7
EconStor
5
ArchiDok
5
BASE
2
more ...
less ...
Showing
1
-
10
of
48
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Die erste "richtige" Nachfragekurve in der Marktforschung
Bilstein, Frank
;
Bieker, Kai Jürgen
-
2000
Die vorliegende Arbeit behandelt einen Ansatz des Unternehmens IhrPreis.de, mit seiner Datenbasis eine realistische Preis-Absatz-Funktion zu bestimmen. So soll es möglich werden, den gewinnoptimalen Preis exakter als bisher festzulegen. [Redaktion EconBiz]]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840597
Saved in:
2
Internationales Pricing - Einschwenken in den Preiskorridor
Sebastian, Karl-Heinz
;
Niederdrenk, Ralph
;
Wörner, …
nach sich zog, wird eine einheitliche Währung insbesondere die
Preispolitik
der verschiedenen Anbieter vor neue Chancen wie …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840599
Saved in:
3
Alternative Flexibilisierungsstrategien der Beschäftigung
Carstensen, Vivian
-
1999
Dieser Beitrag wägt Vorteile und Nachteile verschiedener Flexibilisierungsstrategien ab, die der Stabilisierung des Beschäftigungsniveaus dienen. Insgesamt zeigt sich, daß Arbeitszeitflexibilisierung durch Arbeitszeitkonten alternativen - kurzfristig ausgerichteten - Anpassungsmechanismen aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840615
Saved in:
4
The effects of long-term debt on a firm's new product pricing policy in duopolistic markets
Baldauf, Artur
;
Dockner, Engelbert J.
;
Reisinger, Heribert
-
1999
While many marketing models ignore the influence of financial variables on a firm's marketing strategy, this paper explores the effect of debt on the profit maximizing price for a new product. We assume a duopolistic market structure in which two firms produce a heterogeneous new consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841706
Saved in:
5
ANNAM - an artificial neural net attraction model to analyze market shares
Hruschka, Harald
-
1999
The marketing literature so far only considers attraction models with strict functional forms. Greater exibility can be achieved by the neural net based approach introduced which assesses brands' attraction values by means of a perceptron with one hidden layer.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841723
Saved in:
6
Preisgestaltung
von Bioprodukten im Lebensmittelhandel – Ein internationaler Vergleich
Brändli, Christian
-
Technische Universität <München> / Professur für …
-
2005
Der vorliegende Diskussionsbeitrag untersucht die
Preisgestaltung
von Bioprodukten im Lebensmittelhandel in den Ländern … Schweiz, Deutschland und Österreich. Um die
Preisges‐taltung
zu analysieren, werden die drei Einflussfaktoren …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869801
Saved in:
7
Tendenzen marktorientierter
Preispolitik
im „Electronic Commerce“
Wagner, Udo
;
Fritz, Wolfgang
-
Technische Universität Braunschweig / Institut für …
-
2001
In seinem Werk ‚Grundriss der Betriebswirtschaftslehre‘ beschäftigt sich Loitlsberger (1996)neben vielem anderen auch eingehend mit dem Bereich des Absatzes und hier wiederum rechtausführlich mit dem Marketing-Instrument Preis. Bemerkenswerterweise ist seine Darstellungrelativ stark von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869883
Saved in:
8
Preispolitik
im Internet
Fritz, Wolfgang
-
Technische Universität Braunschweig / Institut für …
-
2000
In der Wirtschaftspraxis wird dem Internet oft keine vorrangige Bedeutungfür die
Preispolitik
beigemessen, obwohl …
Preispolitik
zurückzuführensind.... …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869887
Saved in:
9
Exchange Rates and Profit Margins: The Case of Japanese Exporters
Klitgaard Hertel, Thomas
-
Federal Reserve Bank <New York, NY>
;
London School of …
-
1999
[...]This article examines how Japanese exporters areresponding to the conflicting objectives of maintainingstable profit margins and stable export sales when the valueof the yen fluctuates. We find that Japanese firms tend tostrike a balance between these goals. The firms’ foreigncustomers do...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870066
Saved in:
10
THIRD-DEGREE PRICE DISCRIMINATION ANDCONSUMER SURPLUS
Cowan, Simon
-
University <Oxford> / Department of Economics
-
2009
This paper presents simple conditions for monopoly third-degree price discrimination to have negative or positive e¤ectson aggregate consumer surplus. Consumer surplus is often re-duced by discrimination, for example when total welfare (con-sumer surplus and pro ts) falls. Surplus increases...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870117
Saved in:
1
2
3
4
5
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->