Showing 1 - 10 of 36
Der Autor behandelt in seiner Arbeit die Besonderheiten der Nutzenstiftung durch ökologische Produkte.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840487
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840928
Seit einigen Jahren schon wird in der Marktforschungs- und Unternehmensberatungspraxis sowie in der Presse das Schlagwort "Aldisierung" verwendet, das die generelle Suche des Konsumenten nach dem günstigsten Angebot charakterisieren soll. Insbesondere bezeichnet man mit "Aldisierung" das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844404
Developed from a joint research effort between BCG and Harris Interactive, this report highlights the importance of focusing on the most recent, most frequent, and highest-spending customers.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845357
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846955
Vorliegendes Arbeitspapier untersucht in wie weit Leitmotive und Persönlichkeitsmerkmale das Komsumverhalten bestimmen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847957
In the literature on international trade, very little attention has been given toinformational asymmetries between firms and consumers with respect to product quality.The few economic models that analyze the question of how asymmetric informationabout product quality might affect trade flows...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005854868
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855317
On the basis of real data sets it is shown that splitting a questionnaire surveyaccording to technical rather than qualitative criteria can reduce costs andrespondent burden remarkably. Household interview surveys about media andconsuming behavior are analyzed and splitted into components....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005857585
Das Kauf- und Entscheidungsverhalten der Konsumenten kann mit konventionellen Modellen desRationalverhaltens nicht erklärt werden. In diesem Beitrag wird aufgezeigt, wie Leitmotive undPersönlichkeitsmerkmale, aber besonders auch der jeweilige Kontext das sehr unterschiedliche undunbewusste...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005859360