Showing 1 - 10 of 82
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855313
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855381
Contracts stipulating consumer prices between retailers and suppliers are illegal under European competition law. Without control of prices, the branded goods industry cannot communicate coherent marketing strategies. Retailers, though, control prices, promotions and presentations for industry's...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869142
For several years now, a proliferation of private labels has been evident inEuropean food retailing. A ‘hotbed‘ for the proliferation of private labelshas been created recently by the per se ban on vertical price fixing (Article81 EC), regulating the European market by law. The prohibition...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869152
Seit Mitte der 1980er Jahre ist das Beihilfenrecht aufgrund der Tätigkeit der Kommission und der Rechtsprechung der Gemeinschaftsgerichte stark fortentwickelt worden. ... Dies nimmt die Arbeit zum Anlass für eine erste Bewertung der Neuerungen und einen Ausblick auf allfällige weitere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844376
Nach der in den 90er Jahren einsetzenden wirtschaftlichen Boomphase von Unternehmen aus der sogenannten New Economy schien mit dem Platzen der Börsenblase im Neuen Markt die wirtschaftliche Bedeutung von Unternehmen dieses Wirtschaftszweiges und damit auch die wettbewerbspolitische Relevanz an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005851859
After the terrorist attacks of September 11, there is a controversial discussion in Ger-many, whether the state should …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005852158
We develop a model with one innovating northern firm and several heterogeneousSouthern firms that compete in a final product market. We assume the southern firms differ intheir ability to adapt technology and use this heterogeneity to study the differing incentives ofsouthern governments to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360905
Plagiate und Produktfälschungen haltenhäufi g die grundlegenden Sicherheits- undGesundheitsanforderungen für Produktenicht ein. Hierdurch wird die Sicherheit undGesundheit von Verbrauchern gefährdet.Zudem werden die Schutzrechtinhaberwirtschaftlich geschädigt und damit dieExistenz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866023
Über die letzten zwei Jahrzehnte ist die Bedeutung von Sponsoring in Deutschland kontinuierlichgewachsen: Umfasste das … Sponsoring-Volumen der Unternehmen 1990 noch 750 Mio.Euro, wird das Gesamtvolumen im Jahre 2010 auf voraussichtlich 5,2 Mrd. Euro … Sponsoring-Markts. Eine herausragende Stellung im Sponsoringnimmt dabei das Sportsponsoring mit geschätzten 3,2 Mrd. Euro im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865415