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In a recently published article, Bruni and Stanca (2008) suggest that television viewing has a negative impact on life satisfaction. In this note we argue that the empirical approach they use (an approach that omits the main effect of TV viewing in life satisfaction) is problematic.We estimate a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022167
We consider a model of a TV oligopoly where TV channels transmit advertising and viewersdislike such commercials. We show that advertisers make a lower profit the larger the numberof TV channels. If TV channels are sufficiently close substitutes, there will be underprovisionof advertising...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861187
Aufgrund der zunehmenden Digitalisierung und der damit einhergehenden Veränderungen hinsichtlich derVerbreitungswege und Angebotsformen, der Fragmentarisierung von Zielgruppen und verändertem Mediennutzungsverhaltenbefindet sich die Kommunikationsbranche im Umbruch. Kommunikationstreibendeund...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865592
Watching TV is a major human activity. Because of its immediate benefits at negligible immediatemarginal costs it is for many people tempting to view TV rather than to pursue more engaging activities.As a consequence, individuals with incomplete control over, and foresight into, their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868506
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855269
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855311
Vor dem Hintergrund der Reformen des Rentensystems zeigt sich dieNotwendigkeit zur Förderung der freiwilligen zusätzlichen Altersvorsorge sowohlaus sozialpolitischer als auch aus individueller Sicht. Dabei spielenpsychologische Faktoren wie die Bereitschaft zur privaten Altersvorsorge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418880
...Um ein wirklich vollständiges Bild der Manager-Controller-Dyade zu erhalten, müssten ne-ben den kognitions- und sozialpsychologischen Aspekten weitere Elemente des menschlichen Erlebens und Verhaltens wie die Motivation, Emotion und Persönlichkeit in die Betrachtung aufgenommen werden....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009419002
This bold, imaginative book advances an entirely new theory of voters’ behavior.The starting point for this theory is that individuals are endowed with a set of beliefs, ora worldview, and derive psychological benefits from acting in accordance with these beliefs.However, the beliefs of most...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009248850