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Vorliegende Dissertation beschäftigt sich mit der Betriebsform des Shopping-Centers, welches als räumliche Konzentration von Betrieben des Einzelhandels gesehen werden kann. Betrachtet werden dabei ausgewählte Center in Sao Paulo.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847949
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In a recently published article, Bruni and Stanca (2008) suggest that television viewing has a negative impact on life satisfaction. In this note we argue that the empirical approach they use (an approach that omits the main effect of TV viewing in life satisfaction) is problematic.We estimate a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022167
We consider a model of a TV oligopoly where TV channels transmit advertising and viewersdislike such commercials. We show that advertisers make a lower profit the larger the numberof TV channels. If TV channels are sufficiently close substitutes, there will be underprovisionof advertising...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861187
Aufgrund der zunehmenden Digitalisierung und der damit einhergehenden Veränderungen hinsichtlich derVerbreitungswege und Angebotsformen, der Fragmentarisierung von Zielgruppen und verändertem Mediennutzungsverhaltenbefindet sich die Kommunikationsbranche im Umbruch. Kommunikationstreibendeund...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865592
Watching TV is a major human activity. Because of its immediate benefits at negligible immediatemarginal costs it is for many people tempting to view TV rather than to pursue more engaging activities.As a consequence, individuals with incomplete control over, and foresight into, their...
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