Showing 1 - 10 of 297
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005848014
Hauptziel der vorliegenden Untersuchung war es, mobilitätsrelevante Ansprüche von (touristisch) Reisenden aufzudecken und zu prüfen, inwieweit diese mit den Angeboten und Leistungen Einschätzung dieser durch die Transportunternehmen in Einklang stehen oder ob hier Diskrepanzen festzustellen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005852142
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855753
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855755
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856095
Es klingt aufregend und sichert eine gewisse Aufmerksamkeit, wenn man im Titel einer Veranstaltungoder einer Veröffentlichung das Bild der „Falle“ benutzt.Aber passt es auf unser Thema? Was macht eine Falle aus?• Entweder die Falle ist getarnt, dann gerät man zufällig hinein, aber nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856904
Do bond investors demand credit quality or liquidity? The answer is both, but at different times and for different reasons. Using data on the Euro-area government bond market, which features a unique negative correlation between credit quality and liquidity across countries, we show that the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858392
Stable component models are an essential prerequisite for developingcustomer-individual business applications. Thereby the information for theidentification and specification of their components is gained from domainmodels. Reference models constitute a potential source for building...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870737
This paper examines the power of different contractual mechanisms to influence an originator’s choice of costly effort to screen borrowers when the originator plans to securitise its loans. The analysis focuses on three potential mechanisms: the originator holds a “vertical slice”, or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138474
Die Nachfrage nach professionell organisiertem, telefonischen Kundenservice ist in Deutschland in den letzten Jahren permanent gestiegen. Viele Unternehmen setzen zunehmen auf die Kompetenz und Effizienz von Call Centern, um sich am Markt serviceorientiert und flexibel zu präsentieren. So gibt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005859844