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Performance measures shall enhance the performance of companies by directing the attentionof decision makers towards the achievement of organizational goals. Therefore, goalcongruence is regarded in literature as a major factor in the quality of such measures. Asreality is affected by many...
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Der vorliegende Beitrag untersucht die theoretischen Grundlagen der Erfolgsmessung im Kontext des Controllings. Hierfür wird zunächst die Relevanz dieser Fragestellung herausgearbeitet, indem Controlling als Lehre von der Messung güterwirtschaftlicher Sachverhalte für betriebliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868122
Der Schwerpunkt der Literaturdiskussion zu Verrechnungspreissystemenals Instrumente zur Steuerung interner Leistungsverflechtungen liegt auf derBestimmung modelloptimaler Verrechnungspreise. Dieser Beitrag widmet sich einemvorgelagerten Problem: der Gestaltung eines geeigneten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009005003
Intangibles are becoming increasingly important to the scientific community as well as the business world. This is … extent of the intangibles' rising importance. By focusing on major publicatios since 1997, this paper critically analyzes … suggestions for the management of intangibles, be they theory-based or empirically-derived. Discussion of these issues generally …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855556
The purpose of this study is to extend the current understanding of business divestiture by investigating its potential for triggering strategic reorientation. A divestiture involving strategic reorientation is here denoted as a strategic business exit, otherwise it is a status...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005860846
The value concept is one of marketing theory’s basic elements. Identifying andcreating customer value (CV) - understood as value for customers - is regarded asan essential prerequisite for future company success. Nevertheless, not until quiterecently has CV received much research attention....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861405
This study investigates what creates value for customers and how providers canimprove value for their customers. A comprehensive analytical model with a fourstepapproach is presented and applied in the field of financial services. In a firststep, the main customer value drivers are identified...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861508
Fundamental changes in the market environment force insurance intermediaries to redefinetheir roles. This article focuses on the future functions of brokers, which areanalyzed from a functional as well as a customer-oriented perspective. To cope withthe limitations of current intermediation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861538
Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit der Dimensionsstruktur sowie derVerwertbarkeit des Fortune-Reputationsrankings in der wissenschaftlichen Forschung undliefert Erkenntnisse über seine Aussagefähigkeit. Nach Erörterung der theoretischenGrundlagen von Unternehmensreputation als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005862542
Nachfolgeregelung durch Unternehmenskauf - Werkzeuge für die Bewertungund Finanzierung kleiner und mittelständischer Unternehmen im Rahmen einerexternen Nachfolge - die Themenstellung dieser Arbeit enthält zweiSchwerpunkte aus dem Gesamtprozess der Unternehmensnachfolge durchVerkauf: Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005863276