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Die Empfehlung, das Shareholder-Value-Konzept zur Grundlage der Unternehmenspolitik zu machen, erscheint um so überzeugender und wird vermutlich um so eher akzeptiert, (1) je lohnender die Shareholder-Value-Orientierung für die Aktionäre ist, (2) je eindeutiger es ist, wie die Empfehlung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840369
There are people who are motivated by the non-selfish, non-strategic, and non-consequentialist“protected value” of truthfulness. We conduct an experiment directly assessing thisphenomenon. We find that people differ substantially in their truthfulness, with a largeminority powerfully...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009249003
Some people are motivated by the non-selfish, non-strategic, and non-consequentialist “sacredvalue” of Truth. We conduct the first experiment directly assessing this phenomenon. We findthat people differ substantially in their truthfulness, with a large minority powerfully inclined...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868986
Im Verlauf fortschreitender Ökonomisierung und des in allen Sparten stattgefundenenGrößenwachstums von Primärgenossenschaften ist hier und da inder Beziehung „Mitglied – Genossenschaft“ ein Verlust von Gemeinschaftsgefühlund persönlicher Verbundenheit eingetreten. Damit geht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418764
Produktivgenossenschaften stehen seit vielen Jahren, genauer gesagt sogarschon seit Jahrhunderten, im Mittelpunkt einer mal mehr, mal weniger hitzigenDiskussion. Dies liegt nicht zuletzt an dem Umstand, dass sie einerseitsauf Grund der ihnen immanenten demokratischen und egalitären Elemente...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418771
This article discusses how the theoretical perspective of ordonomics provides a frameworkfor better understanding and advancing the practice of social entrepreneurship.From an ordonomic perspective, the concept of social entrepreneurship offers a semanticinnovation (at the ideas level) whose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870662
Der Artikel entwickelt in Auseinandersetzung mit Alfred Krupps Wohlfahrtsprogrammaus dem 19. Jahrhundert einen ordonomischen Beitrag, wie Unternehmen ‚Moral alsProduktionsfaktor‘ einsetzen können. Die These dieses Beitrags lautet, dass „CorporateSocial Responsibility“ als strategisches...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870676
The purpose of this article is to develop an ordonomic conceptualization of corporate citizenshipand new governance that (a) provides a framework for positively explaining thepolitical participation of companies in new governance processes and (b) does not weakenbut instead strengthens the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870677
Die Unternehmen der Mineralölindustrie sind konfrontiert mit gravierenden Defiziten der institutionellen Rahmenordnungen für globales Wirtschaften. Sie reagieren auf diese Defizi-te, indem sie sich auf soziale und ökologische Kriterien sowie auf Governance-Standards freiwillig selbst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008733275
This article discusses how the theoretical perspective of ordonomics provides a frameworkfor better understanding and advancing the practice of social entrepreneurship.From an ordonomic perspective, the concept of social entrepreneurship offers a semanticinnovation (at the ideas level) whose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008766014