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AbstractThe impact of universities on the economic wellbeing and innovative potential of regionshas been the object of intense scholarly and policy interest in the last years. Despite thisinterest, a clear picture is missing in relation to the roles universities are seen to play, thebenefits of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870665
This paper investigates how firms adapt their innovation strategies to cope with constraints in national institutional environments. It is a comparative case study of Dutch and British dedicated biotechnology firms focusing on a particular type of strategy, the hybrid model. Patterns of skill...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870707
incompatibilities between the two notions.The Schumpeterian legacy, the current person-centric view of entrepreneurship …,and methodological problems related to treating entrepreneurship at the macrolevel,have made it difficult to integrate entrepreneurship … into the NIS perspective.At national level it is more appropriate to treat entrepreneurship as a ‘property’(dimension) of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868087
Vorliegende Dissertation beschäftigt sich mit der Komplexität in Unternehmensplanspielen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847946
Vorliegende Dissertation beschäftigt sich mit der Betriebsform des Shopping-Centers, welches als räumliche Konzentration von Betrieben des Einzelhandels gesehen werden kann. Betrachtet werden dabei ausgewählte Center in Sao Paulo.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847949
Vorliegende Dissertation beschäftigt sich mit dem Markterfolg japanischer Automobilhersteller in Südostasien.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847952
und dabei geeignete Prozesse und Strukturen des Innovationsmanagement anwendet. Wissen kann dabei intern durch Forschung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840147
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840691
Bei dem Kampf um Marktanteile kann die Mitarbeitermotivation und die Identifikation mit dem Unternehmen ein entscheidender Wettbewerbsfaktor sein. Im Wandel muss deshalb die Notwendigkeit zur Veränderung kommuniziert werden.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840758
In this paper, we look at the ways in which the 38 largest French and German companies have taken up elements of the MD discourse and integrated them into their annual reports and corporate web sites.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843538