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Ergebnisse der Umfrage des VHB zur wissenschaftlichen Qualität von Zeitschriften im Bereich der Betriebswirtschaftslehre, VHB-JOURQUAL. Insgesamt haben sich 653 Mitglieder und Habilitierende an der Umfrage beteiligt.
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In a recent study (supported by the European Economics Association) P. Kalaitzidakis, T. P. Mamuneas and T. Stengos provide an up-to-date ranking of economic journals that are used to compute world-wide rankings of academic institutions in Economics for the period 1994 to 1998. The results show...
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Die vorliegende Arbeit wurde im Rahmen eines Praktikums beim DPV DeutscherPressevertrieb GmbH verfasst. Der DPV ist eine 100 prozentige Tochterfirmades Verlagshauses Gruner+Jahr und wurde im Jahr 2006 gegründet.Ursache hierfür war die Neustrukturierung der gesamten vertrieblichen...
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Rankings gewinnen in der Wissenschaft an Bedeutung, stehen aber auch in der Kritik. Es kann Unterschiedliches zu verschiedenen Zwecken mit noch anderen Folgen gerankt werden. Im Folgenden werden nur Forschungsrankings betrachtet, die entweder wissenschftliche Zeitschrig´ften oder die darin...
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Die vorliegende Arbeit liefert eine Strukturanalyse des deutschen Markts für Publikums- undFachzeitschriften. Dabei wurde sowohl der klassische Printbereich als auch der jüngere Online-Bereichdes Markts untersucht. Beide Marktsegmente weisen oligopolistische Tendenzen sowie starkenWettbewerb...
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This paper investigates the optimal bidding strategy for the initial bidder in takeover contests. In the theoretical model, the initial bidder has the choice between making a low or a high preemtive initial bid.(...)
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The bidder who wins at an auction may end up paying more for an asset than it is actually worth. This, stated very simply, is the so-called winner's curse. Consider the simplest possible case where the asset has the same actual value to all bidders, but bidders do not know for certain what that...
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Auction fever is a multifaceted phenomenon thatis frequently observed in both traditional and Internetauctions. In order to gain a better understanding of itscauses, we develop a conceptual framework to analyzeemotions in auctions, which is based on an exhaustiveliterature review. The framework...
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Recent research strengthens the conjecture that human decision-making stems from a complexinteraction of rational judgment and emotional processes. A prominent example of the impact ofemotions in economic decision-making is the effect of regret-related information feedback on biddingbehaviour in...
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Auctions are nowadays a popular and frequently employed market mechanism in electronicmarkets. In economic literature, the success of electronic auctions has been largelyattributed to the reduction of transaction costs, the large number of potential buyers,and the independence of time and space....
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