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In a recent study (supported by the European Economics Association) P. Kalaitzidakis, T. P. Mamuneas and T. Stengos provide an up-to-date ranking of economic journals that are used to compute world-wide rankings of academic institutions in Economics for the period 1994 to 1998. The results show...
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Ergebnisse der Umfrage des VHB zur wissenschaftlichen Qualität von Zeitschriften im Bereich der Betriebswirtschaftslehre, VHB-JOURQUAL. Insgesamt haben sich 653 Mitglieder und Habilitierende an der Umfrage beteiligt.
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Rankings gewinnen in der Wissenschaft an Bedeutung, stehen aber auch in der Kritik. Es kann Unterschiedliches zu verschiedenen Zwecken mit noch anderen Folgen gerankt werden. Im Folgenden werden nur Forschungsrankings betrachtet, die entweder wissenschftliche Zeitschrig´ften oder die darin...
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Die vorliegende Arbeit liefert eine Strukturanalyse des deutschen Markts für Publikums- undFachzeitschriften. Dabei wurde sowohl der klassische Printbereich als auch der jüngere Online-Bereichdes Markts untersucht. Beide Marktsegmente weisen oligopolistische Tendenzen sowie starkenWettbewerb...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868960
Die vorliegende Arbeit wurde im Rahmen eines Praktikums beim DPV DeutscherPressevertrieb GmbH verfasst. Der DPV ist eine 100 prozentige Tochterfirmades Verlagshauses Gruner+Jahr und wurde im Jahr 2006 gegründet.Ursache hierfür war die Neustrukturierung der gesamten vertrieblichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418765
Though auctions show a prevailing dominance in electronic markets, our understanding of howauctions work on human behaviour is still rather limited. In this paper we analyse the impact ofemotional processes on the decision making of human agents in electronic auctions. The analysis isbased on a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864130
Two auction mechanisms are studied in which players compete with one another for an exogenously determined prize by independently submitting integer bids in some discrete and commonly known strategy space specified by the auctioneer. In the unique lowest (highest) bid auction game, the winner of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866428
The unmediated call auction is a useful trading mechanism to aggregate dispersedinformation. Its ability to incorporate information of a single informed insider,however, is less well understood. We analyse this question by presenting a simplecall auction game where both auction prices and limit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866435
As firms implement tournament bonus reward schemes, mainly the idea is to introduce competition amongst their agents in the order to promote their performance.Tournaments in which agents compete for a bonus by investing effort, are frequentlyapplied, e.g., in development races, political...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866448
Theoretically and experimentally, we generalize the analysis of acquiringa company (Samuelson and Bazerman 1985) by allowing for competition ofboth, buyers and sellers. Naivety of both is related to the idea that higherprices exclude worse qualities. While competition of naive buyers...
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