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This paper there discusses the extent of a differentiated charging systems within a possible new charging framework. The background for the discussionist the differentiated system's success during the years of practice.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847812
In the social sciences, it is often useful to introduce latent variables and usestructural equation modeling to quantify relations among observable and latentvariables. Data gathered through surveys is frequently ordinal in nature, asLikert-scale type questions are used in most questionnaires....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008911492
Dieser Beitrag setzt sich mit der Leistungsfähigkeit von Strukturgleichungsmodellen bei derValiditätsprüfung von Messmodellen für hypothetische Konstrukte auseinander und geht aufausgewählte Problembereiche bei der gängigen Anwendung dieser Methodik für dieSkalenkonstruktion ein....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861235
To provide accounting information for management control purpose. two fundemental options exist: (a) The financial records can be used as a database for management accounting (integrated accounting sytem design), or (b) the management accounting system used by controlles can be based upon a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868213
Lange Zeit stand man in der Marketing- und Sozialforschung vor dem Problem die kausalenZusammenhänge nicht beobachtbarer Variablen – so genannte Konstrukte – modellierenund vor allem erforschen zu können.Zwar gab es die Regressionsanalyse, mit deren Hilfe man den Einfluss mehrerer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869366
Workflow-Management-Systeme (WMS) steuern und verwalten Geschäftsvorfälle in Unternehmen. Sie werden meist als Schlüsselfaktor bei der Umsetzung von Reengineering-Maßnahmen betrachtet und nehmen durch die inhärent gegebene Prozeßorientierung eine herausragende Stellung unter den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840554
In this paper, the authors discuss the concept of Customer Knowledge Management (CKM), which refers to the management of knowledge from customers, i.e. knowledge resident in customers, in contrast to knowledge about customers, e.g. customer characteristics and preferences prevalent in previous...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843546
Im Anschluß an die Motivation der Problemstellung werden in Kapitel 2 die wesentlichen Grundlagen expliziert. Zunächst wird der der Arbeit zugrunde liegende theoretische Bezugsrahmen vorgestellt.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844510
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