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Many countries claim foreign cultural goods threaten their national identities and engage inprotectionism against foreign cultural goods with various policy interventions. We analyze theeconomics of domestic cultural content protection in terrestrial broadcasting, the mostwidespread policy...
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Die vorliegende Arbeit wurde im Rahmen eines Praktikums beim DPV DeutscherPressevertrieb GmbH verfasst. Der DPV ist eine 100 prozentige Tochterfirmades Verlagshauses Gruner+Jahr und wurde im Jahr 2006 gegründet.Ursache hierfür war die Neustrukturierung der gesamten vertrieblichen...
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The introduction of a new product generation forces incumbents in network industries to rebuild their installed base to maintain an advantage over potential entrants. We study if backward compatibility can help moderate this process of rebuilding an installed base. Using a structural model of...
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This paper analyses the interdependency between the market formusic recordings and concert tickets, assuming that there are positiveindirect network eects both from the record market to ticket sales forlive performances and vice versa. Using a model with two interrelatedSalop circles we show...
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We apply the property rights theory of Grossman-Hart-Moore in the musicindustry and study the optimal allocation of copyright between the artistswho create music and the labels who promote and distribute it. Digital tech-nology opens up a role for new intermediaries. We …nd that entry of...
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We consider a model of a TV oligopoly where TV channels transmit advertising and viewersdislike such commercials. We show that advertisers make a lower profit the larger the numberof TV channels. If TV channels are sufficiently close substitutes, there will be underprovisionof advertising...
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We compare the advertising intensity and content of programming in a market withcompeting media platforms. With pay-tv, media platforms have two sources of revenues,advertising revenues and revenues from viewers. With free-to-air, media platformsreceive all revenues from advertising. We show...
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Die Empfehlung, das Shareholder-Value-Konzept zur Grundlage der Unternehmenspolitik zu machen, erscheint um so überzeugender und wird vermutlich um so eher akzeptiert, (1) je lohnender die Shareholder-Value-Orientierung für die Aktionäre ist, (2) je eindeutiger es ist, wie die Empfehlung...
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Im Verlauf fortschreitender Ökonomisierung und des in allen Sparten stattgefundenenGrößenwachstums von Primärgenossenschaften ist hier und da inder Beziehung „Mitglied – Genossenschaft“ ein Verlust von Gemeinschaftsgefühlund persönlicher Verbundenheit eingetreten. Damit geht...
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Produktivgenossenschaften stehen seit vielen Jahren, genauer gesagt sogarschon seit Jahrhunderten, im Mittelpunkt einer mal mehr, mal weniger hitzigenDiskussion. Dies liegt nicht zuletzt an dem Umstand, dass sie einerseitsauf Grund der ihnen immanenten demokratischen und egalitären Elemente...
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