Showing 1 - 10 of 11
Ebenso leicht wie man in den Neunzigerjahren an der Börse Geld verdienen konnte, konnte man es in den ersten beiden Jahren des neuen Jahrzehnts verlieren. Börsencrashs kommen immer überraschend und sind schmerzhaft.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844204
assume that one defaultable asset (at least) looses value when thedefault occurs. We prove that under this assumption, in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009305105
asset, the fee stream of the underlying forward-starting CDS. As this numeraire becomes worthless in default, certain …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858552
In this paper we develop a structural model of counterparty risk . In particular we provide closed form formulae for the price of risky debt and equity, which depend up on the lending/borrowing relationships in the economy. Our model applies to completely general lender/borrower relationships,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858562
Medienkompetenz wird als Schlüsselqualifikation in einer Informationsgesellschaft angesehen. Effektiver Medieneinsatz wird so garantiert. Sowohl Arbeitnehmer als auch Arbeitgeber können sich dem lebenslangen Lernen nicht verschließen. Auch die Politik hat die Bedeutung von Medienkompetenz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841003
Vorliegendes Dokument beschäftigt sich mit unterschiedlichen Aspekten zum Thema Lernen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844002
Vorliegender Aufsatz beschäftigt sich mit der Selbst-Biographisierung als Phänomen der "reflexiven Modernisierung. Es versucht dafür Schlüsselqualifikation oder "Handlungsschema" zu konkretisieren.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844003
Vorliegender Aufsatz beschäftigt sich mit digitale Lernspiele und untersucht deren Potenziale für die betriebliche Bildungsarbeit.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844013
Engaging the entire EU population in lifelong learning has emerged as akey policy goal in recent years. While it is clear that ICT-enabled eLearning cancontribute considerably to reaching this objective, much of the public debate aboutthe issue has failed to explore whether the advantages of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867184
The dissertation is about use of “services of public interest” in 3 domains:• Government & public administration (eGovernment)• Lifelong learning / adult education (eLearning)• Healthcare (eHealth), attitudes, preferences, experiences, ICT take-up, eSkills, attitudes and extensive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867250