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Unternehmen entfalten zunehmend Aktivitäten, die über das herkömmliche Bilddes Unternehmens als rein wirtschaftlicher Akteur hinausgehen. In sektorübergreifendenPartnerschaften, bei der Setzung privater Normen, in der Bereitstellungöffentlicher Güter oder mit Blick auf die eigene...
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While previous empirical literature has examined the effect of founder-CEOs on firm performance, it has largely ignored the effect of firm performance on founder-CEO status.(...)
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I provide empirical evidence that badly governed firms respond more to aggregate shocks than do well governed firms.(...)
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This paper uses firm-level data on 162 large Hungarian enterprises to analyse the relationship betweenownership structure and corporate performance in 1998 and 1999. Cross-sectional regressions are runfor each of these years using the return on assets (ROA) as the measure of performance. Both...
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The paper presents early results of the survey of 84 Polish privatised industrial companies, sampled from a list of the 500 biggest firms. Three aspects of corporate governance were analysed: ownership structure, management of the companies, and supervision structures. An attempt was made to...
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Als Antwort auf den zunehmenden Einzug der IuK-Technologie in die Medienbrancheist eine Vielzahl neuer Geschäftsmodelle entstanden, die von einem ergänzendenInhalteangebot für klassische Print- und Rundfunkprodukte über Anbietermit originär für das Internet erstellten Inhalten bis zu neuen...
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This article discusses how the theoretical perspective of ordonomics provides a frameworkfor better understanding and advancing the practice of social entrepreneurship.From an ordonomic perspective, the concept of social entrepreneurship offers a semanticinnovation (at the ideas level) whose...
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Der Artikel entwickelt in Auseinandersetzung mit Alfred Krupps Wohlfahrtsprogrammaus dem 19. Jahrhundert einen ordonomischen Beitrag, wie Unternehmen ‚Moral alsProduktionsfaktor‘ einsetzen können. Die These dieses Beitrags lautet, dass „CorporateSocial Responsibility“ als strategisches...
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