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While many marketing models ignore the influence of financial variables on a firm's marketing strategy, this paper explores the effect of debt on the profit maximizing price for a new product. We assume a duopolistic market structure in which two firms produce a heterogeneous new consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841706
IT-Dienstleister sehen sich mit steigenden Kundenanforderungen, Kostendruck und vergleichbarem Wettbewerb konfrontiert. Disruptive Marktkräfte im IT-Servicemarkt wie der Wandel vom Verkäufer- zum Käufermarkt, der technologische Wandel und Low cost labor verstärken den Druck auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870865
What does Product alignment mean to you?, The perspective of relative return/value , Risk-capital-value framework, Do you really understand your business? , How are you mearuing return/value?...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008637656
Introduction - Remark; Power of Direct Marketing; Life Cycle Marketing; Lead Generation Programme - A Multi-Channel Experience; Proactive Retention Management, Key Success Factors for Multi-Channel Distribution...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008637657
Das Management einzelner Produkte und des Produktprogramms ist eine derHauptaufgaben eines Unternehmens.1 Das Produktangebot bestimmt maßgeblichdie Wettbewerbsfähigkeit eines Unternehmens, da der Markterfolg entscheidendvon der Fähigkeit zur Befriedigung der Kundenwünsche abhängt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868890
Mit dem Forschungsprototyp cofis.net wird das Ziel verfolgt, Anregungen in die Diskussion um eine integrative Verbindung zwischen Bank und Kunde einzubringen. Dabei sollen Wege der Distribution von Finanzdienstleistungen dargestellt werden. Im Rahmen der Weiterentwicklung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005848381
This paper deals with modern industrial development processes of new technologies. It focuses an in-creasing complexity and interdependence of the different actors combining different knowledge assets.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840320
This paper is concerned with the question when to preannounce the introduction of a future product when a company whishes to maximize profits across product life cy-cles. Based on a model proposed by Lilly and Walters (1997) an extended framework is developed to identify the determinants of new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840413
We study the effects of policy reforms in the South on the decisions of intrafirm and arm’slength production transfers by Northern firms. We show theoretically that relaxing ownershipcontrols and improving contract enforcement can induce multinational companies to expandproduct varieties to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009522208
ein Unternehmen wxistiert nicht im luftleeren Raum. Im Umfeld von fortschreitender Globalisierung, der gesellschaftliche Dynamik und der Vernetzung zischen gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Verpflichtungen und individuellen Zielen ist der Entscheidungsfindungsprozess der Unternehmer sehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871166