Showing 1 - 10 of 67
Alle wollen eine bessere Nährwert-Kennzeichnung.Darüber gibt es keinerlei Dissens. Auch dieLebensmittelindustrie sieht das Unwohlsein derVerbraucher und ist bemüht, das Vertrauen derKonsumenten in Lebensmittelprodukte zurückzugewinnen.Der Teufel steckt im Detail. Als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867711
Seth Godin geht in seinem neuesten Buch wieder auf die Möglichkeiten der Mundwerbung im Internet ein. Seine These lautet, dass allein aus Gründen der Kosteneffizienz zukünftig immer weniger Massenbotschaften an potenzielle Kunden gesendet werden. Vielmehr bestehe die Aufgabe des Marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840619
, Durchführung und Steuerung von Kundendialogen und somit für das Beziehungsmanagement. Sowohl in der Werbung als auch im Rahmen der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840984
. Hauptanwendungsgebiete sind Werbung, Verkauf und Service. Die Charakteristika des Internet wie Aktualität, Globalität, Multimedialität …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840986
This paper is concerned with the degree of efficiency in brand advertising in the German car industry that can be observed and how such inefficiency can be explained. Brand advertising budgets from 35 car manufacturers in the German market from 1998-2001 form the basis for estimating brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844477
This paper compares three different models of efficiency measurement on the basis of multiple inputs and outputs. Various data envelopment models are compared with principle component analysis and with a naïve model that derives a single efficiency score for every unit by averaging all possible...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844478
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855380
The Marketing Faculty at London Business School undertakes academically rigorous teaching and research in a wide range of interrelated topics, including: - advertising - brands and branding - competitive strategy - consumer behaviour - customer focus - distribution - entrepreneurship -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858783
In modernen Gesellschaften ist es nahezu unmöglich, einen Tag ohne Werbung zu erleben.Aus Sicht der werbenden … auf den Aktionsparameter Werbung in Blick genommen werden sollten. Dennneben dem Preis ist Werbung ein weiterer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005859396
This paper examines the economic organization of the trans-Saharan slave trade between the fourteenth and the nineteenth centuries on those routes that moved slaves from Sudanic Africa via entrepôts in the Sahel and Sahara to the Maghrib. The commercial framework of this trade was integrated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870829