Showing 1 - 10 of 42
agriculture majors and majors in other colleges. Thesefindings suggest that greater levels of specialization may limit a graduate’s …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360660
In der Londoner U-Bahn warnen die Worte „Mind the gap!“ vor der Lücke zwischen Bahn und Bahnsteigkante. Auch die Diskrepanz zwischen Sozialstruktur und Semantik kann zum Stolperstein werden. Wenn Semantiken ihre Passgenauigkeit verlieren und den gesellschaftlichen Diskurs mit Kategorien...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005860112
Communication is at the center of any business transaction. Unfortunately until recently, communication has rarely been assigned its proper relevance in traditional business studies at German universities. This paper attempts to demonstrate why communication science can and should be an integral...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864498
Dieser Beitrag rekonstruiert, wie im deutschen Sprachraum während der letzten 20 Jahreein ganz bestimmter Ansatz zur Unternehmensethik entwickelt wurde. Rückblickendwird nachgezeichnet, (1) wie diese Unternehmensethik aus einer Wirtschaftsethik herausentstanden ist, die als ökonomische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867244
Dieser Beitrag stellt unter der Bezeichnung „Ordonomik“ ein Forschungsprogramm vor,das ursprünglich im Bereich der Wirtschafts- und Unternehmensethik entstanden ist undnunmehr allgemein gesellschaftstheoretisch als institutionalistisch ausgerichteter Rational-Choice-Ansatz zur Analyse von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867252
Gesellschaftstheoretiker wie der Soziologe Niklas Luhmann machen darauf aufmerksam,dass es in der modernen Gesellschaft zu systematischen Diskrepanzen zwischenSemantik und Sozialstruktur kommt. Solche Diskrepanzen – also Fälle, in denen Sozialstrukturund Semantik nicht zueinander passen –...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867254
The Marketing Faculty at London Business School undertakes academically rigorous teaching and research in a wide range of interrelated topics, including: - advertising - brands and branding - competitive strategy - consumer behaviour - customer focus - distribution - entrepreneurship -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858783
leading UK university, we present evidence on the effects of class size on students’ test scores. We observe the same student …-linear class size effects controlling for unobserved heterogeneity of both individual students and faculty. We find that — (i) at …) students at the top of the test score distribution are more affected by changes in class size, especially when class sizes are …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870959
-Company Program. Nevertheless, so far, its effects on students’ entrepreneurship competencies and attitudes have not been evaluated …-in-differences framework. The results show that the program does not have the intended effects: students’ self-assessed entrepreneurial skills … remain unaffected and students’ intentions to become an entrepreneur even decrease significantly... …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864500
Die Unternehmen der Mineralölindustrie sind konfrontiert mit gravierenden Defiziten der institutionellen Rahmenordnungen für globales Wirtschaften. Sie reagieren auf diese Defizi-te, indem sie sich auf soziale und ökologische Kriterien sowie auf Governance-Standards freiwillig selbst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008733275