Showing 1 - 10 of 160
The Surveys of Consumers has been conducted by the Survey Research Center at the University of Michigan since 1946. Each month, 500 individuals are randomly selected from the contiguous United States (48 states plus the District of Columbia) to participate in the Surveys of Consumers. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843081
The value concept is one of marketing theory’s basic elements. Identifying andcreating customer value (CV) - understood as value for customers - is regarded asan essential prerequisite for future company success. Nevertheless, not until quiterecently has CV received much research attention....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861405
EB bezeichnet die Automatisierung und IKS-Unterstützung der Schnittstelle zwischen Kunde und Bank (und eröffnet Optionen, viele bisherige Back Office Funktionen - wie Zahlungsverkehrs- und Wertpapier-Transaktionen sowie bspw. in Beratungssysteme integrierte Bonitätsanalyse mit Hilfe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840335
Im Finanzdienstleistungsbereich werden bereits seit einiger Zeit Nutzungsmöglichkeitendes Internet/World Wide Web (WWW) diskutiert, realisiert und evaluiert, wobei sich derzeit die kommerzielleNutzung in diesem Bereich weitgehend auf die Bereitstellung allgemeiner Produktinformationen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868411
The Ad Age DataCenter provides exclusive advertising and marketing industry data compiled by the Ad Age Research Department. This constantly updated collection includes more than 600 separate charts arranged in four major categories: Marketers/ Advertisers, Media, Agencies, and Salary Surveys.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843078
The Marketing Faculty at London Business School undertakes academically rigorous teaching and research in a wide range of interrelated topics, including: - advertising - brands and branding - competitive strategy - consumer behaviour - customer focus - distribution - entrepreneurship -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858783
Die vorliegende Arbeit wurde im Rahmen eines Praktikums beim DPV DeutscherPressevertrieb GmbH verfasst. Der DPV ist eine 100 prozentige Tochterfirmades Verlagshauses Gruner+Jahr und wurde im Jahr 2006 gegründet.Ursache hierfür war die Neustrukturierung der gesamten vertrieblichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418765
In klassischen Wahlmodellen wird davon ausgegangen, dass sich ein beobachtetes Verhalten durch einen nicht näher spezifizierbaren Evaluationsprozess des beobachteten Individuums ergibt. Ist die Aufdeckung dieses Prozesses von Interesse, stoßen reine Wahlmodelle schnell an ihre methodischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005860836
Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit der Dimensionsstruktur sowie derVerwertbarkeit des Fortune-Reputationsrankings in der wissenschaftlichen Forschung undliefert Erkenntnisse über seine Aussagefähigkeit. Nach Erörterung der theoretischenGrundlagen von Unternehmensreputation als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005862542
The information and communications revolution has hastened the process of globalizationin today's world of business. Consequently, businesses, even small and mid-sized companies,are confronted with cultural diversity when these companies become internationally active.Yet only few businesses are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864361