Showing 1 - 10 of 38
The Surveys of Consumers has been conducted by the Survey Research Center at the University of Michigan since 1946. Each month, 500 individuals are randomly selected from the contiguous United States (48 states plus the District of Columbia) to participate in the Surveys of Consumers. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843081
Using a new dataset encompassing more than 2,200 inventions made by Max Planck Societyresearchers from 1980 to 2004, we explore how licensee and technology characteristics affectthe licensing and commercialization of technologies from public research. We find noevidence that spin-offs and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022149
Der Durchdringungsgrad von IT nimmt in Krankenhäusern stetig zu. Hierbei lässt sich grundsätzlichzwischen administrativen und medizinischen IT-Systemen unterscheiden. Die vorliegende Studieuntersucht den wahrgenommenen Wertbeitrag von IT in Krankenhäusern aus Perspektive vondrei wichtigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128130
This paper gives a survey of the experimental literature on the perception (bias) ofindividuals with respect to their … own tax burden and its effect on economicdecisions. Six strands of literature are discussed: (1) perception of marginal … taxrates, (2) influence of tax complexity on tax perception, (3) taxation andincentives to work, (4) tax salience, (5) tax …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009129473
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866484
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846955
Vorliegendes Arbeitspapier beschäftigt sich mit dem Konstrukt der Kundenzufriedenheit und seine Wirkung auf den …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840563
Vorliegendes Arbeitspapier erörtert und begründet drei Thesen:1. Marketingplanung und -controlling nutzen das Potential von Kennzahlen und Kennzahlensystemen bisher nicht ausreichend.2. Die vorhandenen betriebswirtschaftlichen Kennzahlensysteme sind nur teilweise geeignet, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840564
Die Ausgestaltung eines leistungsfähigen Beschwerdemanagement ist in den letzten Jahrenzum Gegenstand einer intensiver Diskussion in der Marketingwissenschaft avanciert, undauch die Unternehmenspraxis hat sich dem Thema Kundenbeschwerden angenommen. DieBeschwerdezufriedenheit als zentrale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840926
It has often been argued that word-of-mouth(WOM) can contribute significantly to a firm’s success in avariety of ways. Here, we analyze the functional linkagebetween customer satisfaction, WOM, and new customeracquisition. Using data from two empirical studies weconceptualize and test the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869912