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Recent research has led to the empirical regularity that rm growth rate distributionsare heavy tailed. This nding implies that a few rms experience spectaculargrowth rates and decline, but that most rms have marginal growth rates. The literatureon high growth rms shows that high growth rms are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022146
This paper is an empirical test of the hypothesis that the appropriateness of differentbusiness strategies is conditional on the firm’s distance to the industry frontier. We usedata on four 2-digit high-tech manufacturing industries in the US over the period 1972-1999, and apply...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865881
This article discusses how the theoretical perspective of ordonomics provides a frameworkfor better understanding and advancing the practice of social entrepreneurship.From an ordonomic perspective, the concept of social entrepreneurship offers a semanticinnovation (at the ideas level) whose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870662
This article discusses how the theoretical perspective of ordonomics provides a frameworkfor better understanding and advancing the practice of social entrepreneurship.From an ordonomic perspective, the concept of social entrepreneurship offers a semanticinnovation (at the ideas level) whose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008766014
Increasingly, retailers nowadays have to focus on service marketing strategies and tactics to differentiate themselves from their competitors.Delivering high levels of service quality becomes crucial for long-term success. Since customers' perception of service quality depends very muchon the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302509
Im Verlauf fortschreitender Ökonomisierung und des in allen Sparten stattgefundenenGrößenwachstums von Primärgenossenschaften ist hier und da inder Beziehung „Mitglied – Genossenschaft“ ein Verlust von Gemeinschaftsgefühlund persönlicher Verbundenheit eingetreten. Damit geht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418764
Little is known about the relationship between family firms and their employees. This paper aims to close this gap. We distinguish between family management and family ownership as two dimensions of family firms and analyze their respective influence on downsizing. Our findings show that family...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005860572
Die Frage, was eine erfolgreiche Genossenschaft kennzeichnet, ist eine ebensoalte wie aktuelle Thematik. Denn Genossenschaften agieren in einer sich wandelnden Welt und daher liegt die Vermutung nahe, dass sich die Art ihres Erfolges ebenso wie dessen Ursachen im Laufe der Zeit geändert haben...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005862892
Große Genossenschaften werden maßgeblich und überwiegend gelenkt und gesteuert durch den Vorstand. In der aktuellen Ausprägung gerade von Großgenossenschaften lässt sich dabei eine abnehmende Bedeutung der Mitgliederinteressen und -mitwirkung beobachten. Dies verstößt tendenziell gegen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005863458
Begeben wir uns auf eine Zeitreise in die Mitte des 19. Jahrhunderts. Innerhalb weniger Jahre entstanden in verschiedenen Wirtschaftszweigen erste Associationen: ein Konsum- und Sparverein Ermunterung in Chemnitz (1845), als Hilfsvereine der Weyerbuscher Brodverein (1846/47) und der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005863467