Showing 1 - 10 of 312
A striking fact about pricing is the prevalence of \sales": large temporary price cuts followedby prices returning exactly to their former levels. This paper builds a macroeconomic modelwith a rationale for sales based on firms facing customers with different price sensitivities.Even if firms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008911482
The fiscal theory of the price level says that the price level can be made determinate if thegovernment uses fiscal policies such that government liabilities explode unless the price inthe first period is at the “right” level. The policy implications are disturbing, as they callfor rather...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138463
European telecommunication firms have spent billions of dollars in the last year to get a license for UMTS, a third generation standard for mobile phone net-works. Already in GSM networks today, congestion in transmission stations is com-mon...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840322
This paper provides a detailed empirical analysis of the call auction procedure on the German stock exchanges. The auction is conducted by the Makler whose position resembles that of a NYSE specialist. We use a dataset which contains information about all individual orders for a sample of stocks...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840384
Die vorliegende Arbeit behandelt einen Ansatz des Unternehmens IhrPreis.de, mit seiner Datenbasis eine realistische Preis-Absatz-Funktion zu bestimmen. So soll es möglich werden, den gewinnoptimalen Preis exakter als bisher festzulegen. [Redaktion EconBiz]]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840597
Laut Umfragen stellt die Gesundheit für viele Menschen einen sehr hohen Wert, meist sogar den höchsten Wert dar. Wurde früher Gesundheit als Abwesenheit von Krankheit definiert, so hat sich die Gesundheit heute zu einem mehrdimensionalen Konstrukt gewandelt, das sich aus körperlichem und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840602
Das Internet bietet für Unternehmen enorme Gestaltungsmöglichkeiten im Marketing-Mix. Dazu zählt die Produkt- oder Dienstleistungsgestaltung, der Vertrieb, Kommunikationsmöglichkeiten und insbesondere auch der Preis:(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840603
Mit Blick auf die hohe Marktbedeutung des Leasing in Europa sowie das in jüngerer Zeit zu konstatierende signifikante Wachstum des Anteils von Leasinggeschäften an den gesamtwirtschaftlichen Investitionen mittel- und osteuropäischer Staaten ist die bislang untergeordnete Behandlung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840746
neoklassisches Modell der Preisbildung. Im Gegensatz zu den bestehenden vertragstheoretisch motivierten Modellen werden variierende …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841031
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844403