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Untersuchung mit dem zentralen Ziel der Bestimmung von kontrollierbaren Erfolgsfaktoren bei Auslandsniederlassung. Basierend auf dem kontingenztheoretischen Ansatz wird eine erfolgsoptimierende Ausrichtung der gestaltbaren Faktoren auf die nicht oder wenig beeinflussbaren Faktoren angenommen....
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institutional (organisational) economics and the resource-based view of strategic management. The choice of efficient organisational …
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This study examined whether the effectiveness of human resource management (HRM)practices is contingent on …
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This thesis deals with three selected dimensions of strategic behavior, namely investment in R&D, mergers and acquisitions, and inventory decisions in dynamic oligopolies.The question the first essay addresses is how the market structure evolves due to innovative activities when firms' level of...
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Gegenstand der Dissertation ist die Untersuchung von Internationalisierungsstrategien deutscher Textil- und Bekleidungsunternehmen. Die Arbeit basiert neben einer Auswertung der Literatur zum Thema der Globalisierung und der Internationalisierung hauptsächlich auf einer eigenen durchgeführten...
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empirische Teil beschäftigt sich mit der Suche nach der optimalen Wettbewerbsstrategie. Sowohl die Markt- als auch die …
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The established theories on the performance of the foreign firm in host country markets raise a puzzle: on the one hand, foreign ventures may be more likely to possess certain advantages that could help them outperform local competitors. On the other hand, foreign ventures suffer a disadvantage...
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The purpose of this research was to examine companies in the bottomweights market who have identified niche products⁄markets for use in testing the Parrish Niche Strategy Model (2003). Another purpose of this research study was to analyze factors that contribute to the establishment of niche...
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The purpose of this research was to analyze how a niche strategy can be used by US textile and apparel companies to compete with lower priced imports. With the increasing globalization of the industry, it has been suggested that companies focus on products that offer a competitive advantage over...
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Auslandsbanken gewinnen in Deutschland eine immer größere Bedeutung. Obgleich der von der Bundesbank ausgewiesene Marktanteil ausländischer Banken noch immer im Vergleich zu anderen europäischen Ländern unterdurchschnittlich stark ausgeprägt ist, messen ihnen deutsche Bankiers eine hohe...
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