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repression. The study contributes to the literatures on social movements and institutional theory. The second study explores how … during the process of micro-translation. Combining the literatures of institutional theory and upward influence behavior I … contribute to the micro-foundation of institutional theory by showing how political behavior affects institutional change …
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This paper offers an explanation for variations in the effectiveness of trade unions to obtain legislative and policy concessions in peak-level tripartite negotiations in post-communist East Central Europe. I examine the usefulness of some standard interpretations for such variations, namely...
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Die Dissertation beschäftigt sich mit dem Zusammenspiel von Arbeits- und Produktmärkten auf denen Marktmacht besteht. Sie setzt sich aus einem Literaturüberblick über das Themengebiet der Unionized Oligopolies und drei Modellen zusammen. Diese befassen sich mit dem Einfluss von...
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The increasing casualisation of labour forces trade unions globally to deal with a growing number of unprotected and unrepresented workers in what is dubbed by the unions, even if critically, as the informal economy. This paper assesses the impact and further potential of a direct and indirect...
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Markenführung soll den effektiven Einsatz von Marketingaktivitäten fördern und die Ebenen Konsumentenverhalten bzw. -einstellung …
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Der Konsument sieht sich im zunehmenden Maße mit einer großen Produktvielfalt, einer allgemeinen Homogenisierung der Produkte und einer ständigen Informationsüberflutung konfrontiert. Zur leichteren Orientierung werden aus dem großen Bündel an Produktinformationen, einzelne...
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Konsumentenverhalten bei Lebensmittelskandalen im fünften Teil. Mit Hilfe dieser Multiagentensimulation werden im sechsten Teil …
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A vast body of knowledge exists with regards to the attitudes involved in the consumption of luxury brands. The purchase of products for their symbolic and social value rather than for their inherent utility in now widely recognised as a significant determinant of consumer behaviour (Mason...
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