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Es wird untersucht, auf welche Weise die Länder Litauen, Polen und Ungarn ihre Bildungssysteme vor dem Hintergrund der politischen und ökonomischen Transformation reformiert haben. Hierbei wird auf die unterschiedlichen Ausgangssituationen und Ziele eingegangen und untersucht, ob die gesetzten...
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In der vorliegenden Diplomarbeit wird die Hypothese, dass nicht eine Ausweitung der Ressourcenausstattung im bestehenden Schulsystem, sondern vielmehr eine leistungsfördernde Reformierung der institutionellen Ausgestaltung des Systems die Schulqualität langfristig verbessern kann, auf der...
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The author’s interest in the design of economic policy regarding education and innovation has motivated his research as a doctoral candidate. Four independent projects have emerged, each of which deals with basic research problems of education and innovation economics. All but the first take a...
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With its recently announced strategy "Europe 2020", the European Union picks up two major challenges: transforming the economy into a knowledge society with innovation as the main driver of economic growth and cohering a population whose workforce is shrinking and aging. Two benchmarks of this...
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The potential accession of Turkey to the EU, and the related adoption of the CAP by Turkey,is expected to influence agricultural markets in both the EU and Turkey. The extent of theaccession impacts depends on the one hand on the way the CAP will be implemented inTurkey, while on the other hand...
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