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Die gegenwärtig im öffentlichen Sektor zu verzeichnende breite Akzeptanz betriebswirt-schaftlicher Standardanwendungssoftware (SAS) ist nicht zuletzt in der Hoffnung begründet, durch die in ihr inkorporierten und sich bewährten privatwirtschaftlichen Methoden die Steue-rungsprobleme der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433727
The objective of this thesis is to investigate the potential contribution of transnational corporations (TNC) to the upgrading of systems of innovation in late-industrialising countries. This study looks specifically at TNC-affiliierter in Thailand’s manufacturing sector and compares them with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429012
. Für die Strukturierung der Nachfrageseite für netzbasierte Dienste werden die Theorien der Auslagerung (Outsourcing) von … communication policy. For ASP demand, theories of outsourcing of information technologies, methods and instruments of cost …-and-utility-measuring and the theory of transaction phases of outsourcing are used. The basis for both supply-side and demand-side evaluations …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467027
Der technische Fortschritt ist der wesentliche Treiber wirtschaftlicher und gesellschaftlicher Entwicklung. Neue Technologien und technologische Kompetenzen erweisen sich heute in nahezu allen Industriebranchen als ein entscheidender Wettbewerbsfaktor. Technologie- und Innovationsmanagement sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467488
Die Dissertation thematisiert die Wirkung von Informationstechnologie in Organisationen unter besonderer Berücksichtigung der motivationalen Aspekte der Organisationsmitglieder. Der theoretische Bezugsrahmen ist die Theorie der Strukturierung von Giddens und ihre Anwendung in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475629
Full-text of this article is not available in this e-prints service. This article was originally published following peer-review in the International small business journal, published by and copyright Sage Publications Ltd.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009455094
Full-text of this article is not available in this e-prints service. This article was originally published following peer-review in Management learning, published by and copyright Sage Publications Ltd.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009455095
Mit einer fundierten und umfassenden Darstellung des internationalen Marketing-Managements, wendet sich dieses Buch sowohl an Studierende als auch an Praktiker. Es behandelt ausführlich die internationalen Aspekte der Marketing-Planung, des Marketing-Controlling und der Marketing-Organisation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471777
The Internet has been shown to positively influence the internationalisation activities of firms through enhanced information, knowledge and network development. Although there has been evidence of a positive impact of the Internet on internationalisation process components, it is vague as to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009438381
This paper offers an ethical analysis of visual representation that provides criteria for and sheds light on the appropriateness dimension of marketing communications. It provides a theoretically informed framework for recognizing and understanding ethical issues in visual representation. An...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009440910