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formuliert, die sich u. a. auf Vorbereitung, Ausgestaltung der Wartezeit und mögliche Entschädigungszahlungen bezogen. Hierbei …
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We consider the optimal pricing problem in a service facility in order to maximize its long-run average profit per unit time. We model the facility as a queueing process that may havefinite or infinite capacity. Customers are admitted into the system if it is not full and if they are willing to...
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In the first section, a firm with two servers must decide how to dynamically route arriving customers and allocate servers to two separate queues. The servers may work together or separately, and we provide insights into how the firm should optimally route customers and assign servers to queues....
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In this thesis, we study the repair shop scheduling problem(repair-to-stock) and the production/inventory system pricing and production scheduling problem(make-to-stock). For both types of problems, we compare the performance of different scheduling policies. For the make-to-stock type problem,...
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Der Call Center-Markt hat Ende der 90er Jahre und Anfang des neuen Jahrtausends einen rasanten Aufschwung mit zum Teil sehr hohen Ums?tzen erfahren, was zur Folge hatte, dass immer mehr Auskunftsdienstleister auf dem Markt kamen. Als Konsequenz daraus resultiert nun eine versch?rfte...
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In dieser Arbeit setzen wir uns mit den Auswirkungen von Risikobeschränkungen auf das optimale Verhalten eines Investors auseinander, welcher versucht, den erwarteten Endnutzen zu einem festgelegten Zeitpunkt zu maximieren. Dazu kann er ein vorgegebenes Anfangsvermögen in einem Markt...
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In this master thesis a mechanism to test mononicity of empirical pricing kernels (EPK) is presented. By testing monotonicity of pricing kernel we can determine whether utility function is concave or not. Strictly decreasing pricing kernel corresponds to concave utility function while...
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