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Mit einer fundierten und umfassenden Darstellung des internationalen Marketing-Managements, wendet sich dieses Buch sowohl an Studierende als auch an Praktiker. Es behandelt ausführlich die internationalen Aspekte der Marketing-Planung, des Marketing-Controlling und der Marketing-Organisation...
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From the early 1990’s, both the marketing and accounting disciplines have reported insightful and similar developments. In seeking to define and measure the marketing concept, research on ‘market orientation’ has highlighted the need for organization-wide information and action on...
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The aim of this paper is to explore how retail store image is perceived by consumers from different cultural backgrounds and with different degrees of awareness and experience of the retailer. The subject is IKEA, a retailer recognized as having a global approach to the markets in which it...
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variable in relationship of product innovation and consumer purchase intention. Honda motor matic community in Central Java and … attractiveness has significant role to mediate relationship of product innovation and consumer purchase intention. …
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In today’s digital world, it is impossible to achieve wide scale marketing goals without using modern methodology of integrated marketing communications management. Companies experience increasing influence of consumer-generated content and online reviews. Therefore, the need for specific...
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Electronic retail firms experience high customer turnover, frequent customer switching and complaint behavior which can be attributed to their focus on immediate brand sales with minimal focus on customers’ individual personalities and value perception. The study examined the moderating effect...
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Im Rahmen der Innovationsoffensive der letzten Bundesregierung wurden wir mit der Durchführung der Studie „Innovationsverhalten deutscher Software- Entwicklungs-Unternehmen” beauftragt. Anlass ist die Feststellung, dass die Bundesrepublik eine starke Position auf dem Weltmarkt für...
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Innovation ist von zentraler Bedeutung für Entwicklung und Wirtschaftswachstum. Innovation findet in einem … oder Effizienz. In drei Aufsätzen untersucht diese Dissertation die Verwendung von Auktionen im Kontext von Innovation … Lizenzen zur Nutzung einer patentierten Innovation an Unternehmen in einem oligopolistischen Markt. Das Kapitel analysiert eine …
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innovation, either to reduce production costs for a given output, to create a new product or service, or to deliver products to …
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Verständnis dieser Dynamik, analysiert diese Dissertation die Wechselwirkungen zwischen Innovation und Wettbewerb. Die Arbeit … wirtschaftlichen Tätigkeit analysiert. Betrachtet man den Einfluss von Wettbewerb auf Innovation, zeigt eine empirische Analyse, dass … Innovation auf Wettbewerb, sind zwei Ergebnisse wert genannt zu werden. Erstens, obwohl profitabel von der Perspektive einzelner …
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