Showing 1 - 10 of 500
Evaluation nutzt dabei zuerst Daten des Mannheimer Innovation Panel für die Untersuchung in Deutschland und später Daten der … Ländern erreicht dabei KMU als Unternehmen mit Problemen bei der Innovationstätigkeit signifikant besser als andere Ebenen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011324351
considerable if administrators and decision-makers are to understand the mechanism of professional sports sponsorship. …The purpose of this study was to determine the incentives of companies in either sponsoring or not sponsoring … professional sports teams. The review of literature regarding the identification of incentives to sponsor professional sports teams …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009430922
Sport wird einerseits wie jede andere Tätigkeit in der Gesellschaft mit öffentlichen Abgabelasten beschwert … steuerlichen Behandlung des Sports hat wiederholt Fragen nach der öffentlichen Finanzierung des Sportes aufgeworfen: Inwieweit sind …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429581
Deutschland sowie eine Datenerhebung unter Internet-Nutzern durchgeführt, mit dem Ziel, einen Überblick über den aktuellen … internet (e-brands). Within this context a survey of the most important internet brands in Germany and a data gathering of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433650
Innovationsmanager in kleinen und mittleren Unternehmen (KMU) der Pharmaindustrie bei der Einführung des Open Innovation Managements zu … Berücksichtigung der Anforderungen von Pharma-KMU zu analysieren und (2) daraus abgeleitet ein Konzept zur Implementierung von Open … Innovation bei Pharma-KMU zu entwickeln.Der Ausgangspunkt des Projektes war die Erkenntnis, dass die Life Sciences-Branche im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449047
carried out in the Metropolitan Region of Hamburg in Germany to identify barriers to innovation in selected industries and to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009457681
Bezugsrahmens wird das generelle Entscheidungsfeld der Profi-Sport-Clubs der Fußball-Bundesliga sehr ausführlich analysiert. Die … Schritten vollzogen: Für die Haupteinnahmequellen Stadionbesuch, Merchandising, Sponsoring und mediale Rechte werden jeweils die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009454937
INTRODUCTION. This chapter considers what we know, and what we might like to know about corporate philanthropy and community engagement. It does so particularly through a nonprofit marketing lens, that is, from the perspective of the nonprofit organization seeking mission revenue and resources...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437688
Schema congruency theory suggests that consumers’ judgments of a sponsoring firm’s brand, such as attitudes toward the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009441744
This research proposes that a construct called Sponsorship Linked Advertising (SLA) is valuable in understanding how … brand and corporate advertising link to sponsorship and event marketing. SLA includes both ads that communicate a link to a … independent of any sponsorship link, whereas sponsorship linked advertisements intentionally unite a sponsorship and an event …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448204